kantoorbaan maar erge bandenpijn

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nienke87, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik ben nu 6+4 weken zwanger en heb net 1.5e week vakantie gehad. Vandaag dus voor het eerst weer aan het werk, en goh wat valt dat me tegen zeg! Het is nu net 15u en heb erg nare steken onder in de buik/bandenpijn..

Zijn er hier dames die tips hebben voor me? Af en toe een stukje lopen doe ik wel, maar al mn werkzaamheden moeten achter de pc uitgevoerd worden, dus hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Ik had heel veel baat bij een stoel die ergonomisch ingesteld was (via de fysiotherapeut die bij het bedrijf hoorde) en ook een voetenbankje waardoor ik mijn buik ontlasten.
    Daarnaast had ik ook een kruik op t werk liggen

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik zou ook zeggen een kruik (of pittenzak) op je buik om alles wat meer te ontspannen en verder kan je weinig doen aan bandenpijn. Hier ook al vroeg last van gehad en vanaf week 14 flinke bekkenklachten. Voor bekkenklachten heb ik fysio maar voor de bandenpijn niet. Evt een buikband zou je ook nog kunnen proberen maar vaak helpt dat pas wat als je buik wat groter is.

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik heb ook een paar keer bandenpijn head en dacht ook meteen: als dat maar goed gaat! Maar na een paar dage trok het altijd weer weg. Meestal had ik het na een groeispurtje. En een lekker warm kruikje of warme pittenzak helpt inderdaad!

5. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Met vlagen nog steeds regelmatig bandenpijn, vooral met een groeispurt van mijn buik :) neem vooral de tijd en rust rondom de werkdag

6. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Dank voor de tips.

Een kruik of pittenzak is op t moment nog niet echt een optie, aangezien ik nog niet wil dat iedereen op de hoogte is hier.. (zitten met 4 personen op de kamer, allemaal vrijgezelle mannen die me al aan zien komen :p)

Ik merk wel dat het de eerste 6, 6.5u eigenlijk goed gaat en dat het daarna zwaar en pijnlijk wordt.

Probeer nu al wel meer ook te lopen tussendoor. Ben benieuwd hoe het verder gaat :)

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Die vrijgezellen mannen denken waarschijnlijk dat je ingesteld bent als je een pitten zakje meeneemt😀.

Stoel goed instellen en je voeten inderdaad op een verhoginkje.

8. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Daar hoeven ze echt niks van te merken hoor. Gewoon even beetje sneakers dat zakje opwarmen en op je onderbuik leggen onder je bureau. En als ze wel wat merken zeg je gewoon met een dikke vette knipoog "vrouwenkwaaltje". ;)

Deel Deze Pagina