Ik zag hier nog geen topic over... Nu is er aan (ochtend)misselijkheid niets anders te doen als gezond eten, je vitamines slikken, water drinken enz. Forummers raden ook aan: beschuitje voor het opstaan, verspreid over de dag lichte dingen eten, slokje melk, pepermuntje enz. Nu zag ik op internet iets staan over de zogeheten "Sea-Band". Een soort acupressuur die helpt tegen verschillende soorten misselijkheid, waaronder (ochtend)misselijkheid bij zwangeren. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en of het daadwerkelijk hielp? Heeft iemand er baat bij gehad zeg maar.
Ik was de eerste weken van mijn zwangerschap ook misselijk en niet alleen in de ochtend. Bij week 8 begon ik ook echt over te geven en toen was ik er wel klaar mee. Je kunt sowieso via de huisarts van die tabletjes ervoor krijgen, maar ik wilde eerste iets proberen zonder medicijnen. Toen werd mij ook van die Sea-bands aangeraden. Dat zijn inderdaad 2 polsbandjes met een drukpunt, sinds ik ze om had ben ik helemaal niet meer misselijk geweest en nu is het sowieso helemaal over, ook zonder die bandjes. Zeker een aanrader dus!
ik was vreselijk misselijk de eerste 16 weken van deze zwangerschap, ook met medicijnen. Mijn man nam de seaband bandjes voor me mee en ze verlichtten het heel iets! Dus het hielp zeker! De medicijnen haalden de randjes eraf en de bandjes hielpen er nog wat bij
Ik heb ze afgelopen week geprobeerd, en werd alleen maar zieker. Ik heb op internet gelezen dat de een er goed op reageert en de ander niet. Dat is van te voren dus niet te voorspellen, gewoon uitproberen zou ik zeggen!
Ik heb ze ook uitgeprobeerd, maar ik merkte geen verschil. Vond ze eigenlijk best irritant zitten, maar ja ze hielpen dus niet bij mij...
Oke wisselende werking dus. De ene wel, de andere niet. Medicijnen heb ik nog niet geprobeerd, gezien ik niet zo'n medicijnen-fan ben. Vandaar dat me dat als alternatief wel handig leek. Ik denk dat ik inderdaad er één ga bestellen en dan eens kijken wat het uithaalt. bedankt voor de reacties!
Je moet het inderdaad gewoon even uitproberen. Je kunt ze ook bij de etos kopen. Het klopt alleen wel dat ze super irritant zitten. Je hebt anders ook homeopathische middeltjes. Volgens mij is er iets van VSM voor reisziekte, dat schijnt ook te helpen. Zou je dan ook nog kunnen proberen voordat je aan de medicijnen gaat
Ook ik heb ze om en mij helpen ze wel, maar niet volledig. Het haalt vooral de scherpe kanten er vanaf en heeft er tot nu toe in ieder geval voor gezorgd dat ik alles binnen heb gehouden. Ik ben dus nog wel misselijk, maar het is goed vol te houden op deze manier! Maar nou moet ik ook zeggen dat ik ze al zo'n 20 jaar heb. Ik gebruik ze altijd bij wagenziekte en ik kan dus al heel lang niet meer zonder... Als kind begon de wagenziekte en het is nooit minder geworden, dus toen mijn moeder deze seabands vond waren we helemaal blij. Gelukkig heb ik er geen last van als ik zelf achter het stuur zit (dus dat is zo vaak mogelijk), maar soms ik het niet anders en dan doe ik ze altijd om zodat ik niet echt ziek wordt. Ook tegen zeeziekte werken ze prima. Ik denk dat je ze vooral goed om moet doen. Het is even zoeken naar het juiste punt voor de bolletjes. Als ik ze te snel om doe, zit er soms 1 op een zenuw en dat is inderdaad een rotgevoel. Even goed de gebruiksaanwijzing lezen dus! Nu ben ik ook al vaker bij een acupuncturist geweest en die heeft mij gisteren voor het eerst ook behandeld voor de zwangerschapskwaaltjes. Ik heb toen op meerdere plekken naaldjes gehad, maar onder andere ook op de plek waar ik normaal de bandjes draag. Dit was voor mij bevestiging dat ik de bandjes op de juiste manier draag. Heb het er ook met hem over gehad en hij raadde ze ook aan. Heb nu als alternatief een soort pleisters mee met kleine magneetjes. Die kunnen een paar dagen blijven zitten en voel je minder zitten dan de seabands. Ben benieuwd of dat net zo goed werkt. Het kan in ieder geval allemaal geen kwaad voor de zwangerschap, dus ik verkies dit ver boven medicijnen. Overigens heb ik inmiddels licht grijze seabands en zwarte seabands zodat ik het af kan stemmen op mijn kleding. Dan vallen ze een stuk minder op en krijg ik hopelijk niet te veel vragende ogen. Mijn zus heeft ze overigens ook gebruikt bij allebei haar zwangerschappen en is er ook erg enthousiast over! 2 positieve ervaringen in 1 dus Ik zou dus zeggen, gewoon proberen! Zo megaduur zijn ze niet en proberen kan nooit kwaad. ps: ze zijn overigens gewoon te koop bij Etos etc. en volgens mij heeft de Hema ze ook, dus dat is misschien sneller dan ergens bestellen.
Ik heb ze ook gebruikt, hielpen hier erg goed! Als ik ze af deed was ik binnen 10 seconden heel misselijk, en als ik ze weer om deed trok het ook heel snel weer weg. Ik bleef wel de hele dag licht misselijk maar het was stukken beter te doen. Sinds deze week ben ik gelukkig van de misselijkheid af. (afkloppen )