Zou ik vaker thuis moeten blijven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi meiden.

Mijn dochter is nu 7,5 maand. En ik werk op de woensdagmorgen, dan komt mijn moeder of schoonmoeder in huis bij ons. Verder werk ik op donderdag en vrijdag de hele dag (dus 2,5 dag in totaal). Op donderdag gaat ze naar mijn moeder en op vrijdag naar mijn schoonmoeder.

Op zaterdag en zondag gaan we vaak weg, wandelen, winkelen, op visite.
    Meestal wel na of voor het slaapje. Dan weer thuis zijn voor het volgende slaapje. Als we gaan winkelen slaapt ze in de wagen.

Op maandagmorgen ga ik zwemmen met haar en dan blijf ik 's middags lekker thuis (want dan is ze moe en slaapt ze toch lang) of ik moet nog naar de winkel, dan wandelen we naar de Jumbo.

Op dinsdag en woensdag ga ik soms winkelen (ook weer na haar slaapje en weer terug voor het volgende, vaak slaapt ze in de wagen nog wat).

Ik ga sowieso elke dag naar buiten met haar lekker wandelen.
    Tuurlijk blijven we wel eens thuis in het weekend, maar niet vaak. Sowieso gaan we boodschappen doen of wandelen.

Ze kan wel goed alleen spelen in de box of op een kleed, sommige dagen beter dan anderen, maar dat is normaal denk ik.

Vinden jullie dat ik te vaak weg ga? Nu is ze nog klein en kan ze eigenlijk nog niet veel he? Dadelijk kan ze echt al gaan spelen en wil ze misschien met andere kindjes spelen of naar de speeltuin, of lekker thuis in de tuin of kleuren of zo iets.

Ik voel me ook vaak schuldig als ze alleen speelt, dan ligt ze daar zo alleen. Ze kan ook lang naar dingen kijken, alles bestuderen en dan voel ik me schuldig.

Dit vroeg ik mij toch eventjes af, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

2. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik vind niet dat je veel weg bent hoor! Persoonlijk ben ik van mening dat een kind daar, hoe klein ook, alleen maar 'makkelijker en flexibeler' van wordt. Echter, ze moet na tuurlijk wel haar rust krijgen! Ik leur Chloe ook overal mee naar toe, van heel kleins of aan al.. en ze kan zich ook prima vermaken in haar eentje. Ze is dan ook erg makkelijk en past zich snel aan..

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Gelukkig, mijn dochter is ook makkelijk daarin. Hoewel ze nu wel wat eenkennig wordt, ze begint te huilen als iemand haar vastheeft, of ik moet in de buurt zijn of mijn man en we moeten super lollig met haar doen dan misschien mag iemand anders haar vasthouden, maar is misschien meer de leeftijd.

Ik voel me altijd schuldig als ze alleen speelt, maar soms lijkt het alsof ze liever alleen speelt met haar dingetje dan dat ik haar de hele vasthou. Gewoon alles zelf ontdekken.

Ik heb haar ook altijd over mee naar toe genomen. Daarom probeer ik het altijd zo na haar slaapjes te plannen. En dat gaat eigenlijk heel goed.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Het alleen spelen is niet zielig, zo ervaren zij dat helemaal niet. (zo ja, dan zou ze je dat echt laten weten hoor!). Zolang ze lekker alleen aan het spelen zijn, hebben ze het prima naar hun zin. Zodra ze aandacht willen, laten ze zich horen, en dan komt mama wel weer aandraven..:)
    Lize kan ook niet de hele dag door mij entertaind worden en ik moet haar dan ook alleen laten spelen, in de box of op een groot kleed op de vloer. (wel altijd oogje in 't zeil). Ze kan zich heeeel lang vermaken met het labeltje aan een speelgoedje... Af en toe kijkt ze naar mij, geeft me een grote glimlach en priegelt dan verder. Niks mis mee. Jij doet het prima, je gaat lekker naar buiten maar je gunt haar ook de rust tijdens het alleen spelen. (volgens mij willen ze ook niet de hele tijd beziggehouden worden, dat zouden wij toch ook niet willen?)

groet
    Amber

5. Keesje

Keesje Lid

14 apr 2008
    15
    0
    0
    Hallo
    Ook ik vind dat je helemaal niet te vaak weggaat hoor, vooral omdat je je uitjes netjes om haar slaapjes heen plant en van af en toe een paar uur in de wandelwagen krijgen ze ook niets hoor, ik doe het precies zo anders wordt het al erg lastig om eens naar de stad te gaan.Ik vind het persoonlijk ook wel erg makkelijk, want ik hoef mijn dochter maar ergens weg te leggen en ze slaapt al, kan er rustig naast staan gaan schreeuwen (bij wijze van spreken dan) maar ze slaapt overal doorheen, heerlijk!
    Enne dat alleen spelen is ook goed voor hun ontwikkeling, als jij er de hele dag met je neus bovenop staat kunnen ze zich straks nooit alleen vermaken.Mijn dochter draait bijvoorbeeld alle kanten op als ze alleen in de box ligt.Als ik er bij tsa heeft ze alleen maar oog voor mij en draait niet een keer!
    Kort gezegd lijkt me dat je het prima doet!wat is daar een beter bewijs van dan een tevreden baby!

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Niks mis mee hoor! Wij gaan er ook iedere dag even opuit, lekker een frisse neus halen. Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je dan gaat winkelen, wandelen of boodschappen doet.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het ook prima kunnen hoor! Als je kindje niet heftig reageert op het weggaan zou ik het lekker doen!

Ymke is ook heel makkelijk, raakt niet snel overprikkeld ofzo. Ik werk 2 dagen, 1 daarvan naar mijn moeder en 1 dag KDV. Op maandag zijn mijn man en ik allebei thuis, dan gaan we altijd wel dingen doen. Op woensdag en donderdag zit er sowieso 1 wandeling in, omdat de hond uit moet en vaak gaan we dan ook nog wel naar het winkelcentrum. Doe dat gewoon tussen 2 flessen door, ze slaapt wel als ze moe is.
    Gaat allemaal prima hoor!

Deel Deze Pagina