Mijn zoontje van 16 maanden is al een paar dagen niet echt lekker. Hij heeft lichte verhoging (38.2) is erg snotterig en krijgt weinig lucht. Daarom is hij ook gaan hoesten, want hij ademt veel door de neus. Sinds gisteravond eet hij nagenoeg niets meer. Hij drinkt nog wel één en ander, maar niet zoveel als normaal. Hij leek vanavond wel te willen eten. Hij nam wel happen, kauwde, maar wilde het vervolgens niet doorslikken. Op het KDV zijn maandag 2 kindjes ziek opgehaald. Siem haalt het nog steeds iedere dag en is dan ook heel vrolijk. Maar rond etenstijd 's avonds is hij niets meer waard. Wat denken jullie? Heerst er gewoon iets, of moet ik me zorgen maken? Ouders die dit herkennen? Dank je!
Er heerst zeker iets zowel jaylynn,mijn vriend en mijn zusje zijn alledrie ziek.jaylynn is wel heel vrolijk,maar geeft af en toe over en heeft last van diaree en hoest veel.ze heeft nu medicijnen gekregen van de HA. De andere twee hebben hetzelfde als jaylyyn alleen zij zijn helemaal uitgeschakeld groetjes sarita
Het heerst wel, koorts en snotterig. Vorige week had mijn meisje ook koorts en is nu ook snotterig. Weinig eten kan geen kwaad. Weinig drinken wel. Zorg dus dat hij genoeg drinkt en ik zou gewoon hem laten eten wat hij lekker vind bv een toetje ofzo. Als jij erg verkouden bent, heb je vaak ook geen trek.
Hoi Juud, wat sneu dat hij ziek is.... Het heerst inderdaad! Toen we Lize ophaalden, waren er vier kindjes afgemeld vanwege ziekte. Overigens klinkt het echt of Siem zich niet lekker voelt (wel kauwen, nauwelijks slikken) dus ik zou het aan hem overlaten hoeveel hij eet. (niet dat ik het idee heb dat jij het eten erin gaat proppen hoor). Lize had 2 weken geleden hetzelfde en ze heeft vervolgens 3 dagen gebraakt. Alles kwam eruit, zelfs een slokje water. Gelukkig was het toen over, maar ik vond het doodeng. Het waren ontstekingen (oor en keel) tegelijkertijd met de tandjes die doorkwamen. Ze is ook heel erg verkouden. op dit moment is ze nog steeds ´ziekjes´ en schommelt haar temperatuur nog steeds maar ze eet en drinkt wel weer. zorg dat Siem goed drinkt! beterschap! Amber ps alles goed met je buikie?
Idd het heerst, Giovanna eet al bijna twee weken niks! Word er gek van. Tips heb ik niet echt want bij Giovanna werkt ook niet veel. Soms neemt ze wel een hapje vla maar dat was het ook.
Vandaag inderdaad vla gehad. Dat ging er in als koek. En wat kale macaroni, zonder gehakt of groentes. Dan spuugt hij het weer uit. Probleem: drinken doet hij ook al nauwelijks meer. Bij HA geweest: hij mag ca. 2 dagen volledig niets drinken, zo lang hij daar maar geen diarree bij heeft. Hij heeft vandaag toch wel wat slokjes gehad, dus daar moeten we het maar mee doen. Poepluiertje van net was natuurlijk niet echt vol, maar wel behoorlijk 'smeuig' (excuus) Als dat dus maar geen diarree wordt... Inderdaad: we proppen er niets in Maar zorgen zijn er natuurlijk wel. Hij heeft (weer) kuurtje meegekregen. Hopen dat het snel aanslaat. Rechter long gaf veel ruis en keel erg dik. Verder geen ontstekingen in oor. We wachten af. Bedankt voor de tips en het meedenken.
Hier ook een ziek mannetje dat niks wil eten . Ik heb vanmiddag van die Frutapura fruithapjes gekocht, daar heeft hij er vanavond wel 1 van op, niet van harte, maar het zit erin.
hier ook een zieke. keano is sinds vandaag ook niet lekker. snot verkouden alweer is er net 3 dagen vanaf. koorts maar verder wel goed te pas. hij wou vanmorgen weinig pap,zijn fruit ging er goed in en de melk ook. avond eten had ie maar voor de helft op.
Hier is het ook raak geweest van de week... Als Jelle zelfs zijn koekje niet wil is hij echt ziek.. Idd ook hoesten, snotterig (Mama weet inmiddels ook hoe het voelt) Maar Jelle dronk op zich nog wel goed, en ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt... Lust hij wel koud drinken? Jelle wilde bijv geen thee meer, maar wel diksap als het goed koud was. Als het al even stond hoefde hij niet meer. Ik heb zelfs zitten denken om maar waterijsjes van Diksap te maken..
Als hij goed uitgerust is en even geen koorts heeft, dan eet en drinkt hij kleine beetjes. Gaat de koorst omhoog en wordt hij moe, dan maakt het niet uit wat we aanbieden. Slapen gaat nu redelijk, dus hij is gelukkig steeds redelijk uitgeslapen.