Heftige sprong, niet willen slapen, veel huilen... Hoe gaan jullie ermee om?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had al zo'n vermoeden, maar inderdaad, de volgende sprong heeft zich aangediend. Dl is pas vijf maanden, dus ze volgt niet de lijn van Oei ik groei ;), maar het lijkt de zes maanden sprong. Ze kan ineens allemaal nieuwe dingen, ontwikkelt zich ineens razendsnel, maar is daardoor ook volledig van slag.

Ze had een fijn ritme. Was altijd ongeveer anderhalf uur wakker en deed zo'n drie slaapjes per dag (die wel wat verschilden altijd per tijd). Maar sinds een paar dagen is het chaos. Ze wil niet meer slapen. Zodra ik haar neerleg is het krijsen, schreeuwen, huilen en haar armpjes naar me uitstrekken. Ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik wil haar niet laten huilen, maar alles wat ik doe lijkt niet te helpen. Liedjes zingen, hand op haar buikje, wiegen, ze blijft woelen en huilen. De borst wil wel eens helpen (geef bv), maar ik heb ook de angst dat ik haar dadelijk ergens afhankelijk van maak. Vaak is ze zeker drie uur wakker en valt uiteindelijk uitgeput in slaap, in mijn armen, aan mijn borst of soms in bedje. Gisteravond was het half 12 voor ze in sliep viel (aan mijn borst). Daarna om half 1 en om half 2 wakker, toen gelukkig tot half 8 geslapen.

Maar ik vind het zwaar hoor. Ze huilt zoveel en ik weet vaak niet wat ik moet doen. Hebben jullie tips? Hoe kwamen jullie deze tijden door? Hoe lang duurt dit ongeveer?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Oef, dat klinkt pittig. Ons meisje is ook wel wat hangerig en begint ook te huilen als ik haar neerleg, maar dat stelt niets voor bij wat je omschrijft. De 6 maanden sprong is hier net achter de rug denk ik en je krijgt er wel heel wat voor terug. Ze doet nu onze klanken na en tijgert achteruit :D Ik houd haar veel bij me, en vertel altijd wat ik ga doen als ik wegloop oid. Tja.. heel veel kun je niet doen. Veel sterkte en hoop voor je dat het niet te lang duurt.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je weet wel zeker dat ze niet last heeft van tandjes of ziek is/wordt?

4. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat weet ik niet zeker... Dacht aan een sprong, omdat ze ook ineens met allemaal nieuwe dingen bezig is. Maar het kunnen dus ook andere dingen zijn. Maar even afwachten dan. Ze lag net in bed, maar is nu weer wakker. Ze huilt dan ontroostbaar en alleen ik krijg haar stil. Mijn man heeft haar nu vast, omdat ik even snel wat moet eten. Maar ik hoor dat ik beter weer die kant op kan gaan...

5. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    hier de 9 maanden sprong en ook een megadruk mannetje. overdag trekt hij zich continue op, ook als ie doodmoe is en valt alleen bij mij in slaap. s avonds is het krijssen op het moment als je de kamer uitloopt. zeker als ml aan t werk is s avonds vind ik t ook erg pittig. helemaal als ik bedenk dat ik over drie maanden 2 van die ontwikkelkonten heb, pfff waar ben ik aan begonnen.

ik probeer maar te denken: 'het is een fase'

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad heftig, vooral dat vele huilen :(. Was het niet meer gewend, ze was zo'n vrolijke dame geworden. Hoop echt dat het snel weer beter gaat.

Deel Deze Pagina