witte vlokjes in de urine

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mecha, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

ik ondenkte gister witte vlokjes in me urine .. ik heb hier wel eens gelezen dat het een verschijnsel kan zijn als je zwanger bent..( ik weet namelijk wel dat het eiwitten zijn die meekomen (normaal kunnen deze niet door de nierfilter heen en als je sport zwanger bent of er iets mis is met je nieren kan het erdoorheen komen) dit is natuurlijk de theorie.. maar in de praktijk hoor ik er bijna nooit over..

zijn er dames die het ook hebben gehad en niet zwanger bleken te zijn.. ik zit zo te dubben of ik nou wel of niet zwanger zou zijn .. volgens me lichaam had ik me eisprong niet goed ingeschat.. maar ik heb nu allerlei tekenen dat ik toch aan het twijfelen ben geslagen dus ik wil graag ff me onzekerheid proberen de kop in te drukken

onzekere ik!

verdere verschijnselen:
    - moe
    - trek geen trek, ene dag vreet ik veel andere dag niks
    maar zo ie zo weinig eten per keer
    - nu voor ongeveer 7 dagen een obstipatie gevoel links onderin me buik, ga gewoon naar de wc dus kan eigelijk niet echt obstipatie zijn
    - koude zweetvoeten
    - onrustig slapen
    - rugpijn
    - winderig! pfffff
    - de witte vlokjes nu dan
    - gister pijnlijke stijve tepels... en 3 witte pukkeltjes op me tepelhof
    - vandaag niet vreemd
    - droom dat er melk uit me tepel spoot gek dat ik dat nog weet

2. Rozijntje

Rozijntje Actief lid

16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Alles doet me wel een beetje aan een zwangerschap denken, behalve de witte vlokjes in je urine.
    Ik heb dat wel vaker en volgensmij kan je zoizo beter niet teveel naar je urine staren. :)
    Voelt vast eindeloos he dat wachten op je NOD, ik hoop voor je dat je zwanger bent.

Groetjes

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zou als ik jou was even langs de huisarts gaan... Witte vlokjes in je urine kan een schimmelinfectie zijn nl. en dat kan je beter even uitsluiten....

En ik hoop dat je over een dag of 4, 5 positief test!

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

thanks girls ja ik hoop ook echt dat k zwanger ben ik zou het echt heeeeel erg leuk vindne ik ben nu al zolang bezig pfff.. zeker 2 jaar ik vind dat het nu wel is raak mag zijn hihi :oops:

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik had het ook voor ik zwanger was die vlokjes..
    De ronde ervoor geloof ik.

Of ik het tijdens de zwangerschap ook had... pff weet het niet meer.

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

hihi ok ja ik heb het een keer eerder gehad.. maar toen had ik ook een vkm :S dus ik ben er heel erg onzeker door.. ik zag het ook toevallig ik had geplast ik wilde doortrekken en ik zag het er gewoon echt inzweven.. maar niet elke keer dat k ga zie ik het :S nja goed ik ben mezelf weer lekker gek aan het maken :oops:

7. Mecha

Mecha Niet meer actief

ik heb het even opgezocht hihi
    onzeker? ikke hoe bedoel je? whaha

http://www.fidiag.be/nl/pdf/bloed_urine.pdf

Eiwitten geraken normaal niet door de nierfilter
    heen. Komen er toch eiwitten in de urine
    voor, dan kan dit wijzen op een beschadiging
    van het nierweefsel, bijvoorbeeld door een
    ontsteking. Maar ook na intensieve sportbeoefening
    en tijdens de zwangerschap kunnen
    eiwitten in de urine aangetroffen worden.
    Bloed in de urine wijst eveneens op een
    afwijking ter hoogte van de urinewegen.
    Meestal is het bloed niet met het blote oog
    zichtbaar. Urinetesten kunnen evenwel uiterst
    kleine hoeveelheden bloed opsporen. Opgelet:
    tijdens de menstruatie kan gemakkelijk bloed
    in het urinestaal terechtkomen en aldus de
    resultaten vervalsen.
    Suiker in

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey,

Ik wil je niet onzeker maken, maar ik had het ook toen ik een heel vroege miskraam had (vorige maand, vlak na de positieve test). Echt maar een of twee dagen gezien toen, maar normaal heb ik t volgens mij niet.
    Maar het kan gewoon een symptoom van zwangerschap zijn dus, of 'ie nou goed verloopt of niet! Ik ga nog ff naar je link kijken :)

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

ok thanks ja ikke dus ook in december met een vkm :S sjips klinkt toch niet zo positief :(

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Nhene,

Het heeft waarsch. niets met een wel of niet goede vrucht te maken. Dus lekker testen over een paar dagen :).

En heb t vlug ff opgezocht: het kan duiden op blaasontsteking, schimmelinfectie en zwangerschap (door werking en groei bm).
    Heb je klachten van de 1e twee?

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

nee niet dat ik weet ..
    ik heb geen pijn bij het plassen verder ook niet vlokkerige afscheiding en geen jeuk en geen vislucht :S
    dus ik neem aan dat ik dat niet heb

Deel Deze Pagina