Traanbuisje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meertje, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    He meiden,

Ben net met mijn kleine manbij de huisarts geweest, omdat Dean vanaf de geboorte en vies oogje heeft.
    Ik maak dit regelmatig schoon met een steriel gaasje en gekookt water en masseer het ook elke dag.
    Helaas heeft dit allemaal niet geholpen.

Volgens de huisarts is het niet ontstoken en zou het kunnen liggen aan een verstopt traanbuisje.
    Of het traanbuisje is niet goed aangelegd.
    Ik heb nu een doorverwijzing naar het ziekenhuis:(.
    Zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt met hun kleine kunnen jullie mij vertellen wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Veel liefs Meertje

2. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Ik lees mee!

Mees heeft het ook l vanaf de geboorte en ik druppel er ook bv in, helaas gaat het maar niet over en wil idd ook naar de ha...

Denk ook dat het niet ontstoken is want het is niet rood,of gezwollen, alleen maar tranen en viezigheid...

Dus ben benieuwd!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zelf geen ervaring mee maar de jongste van een goeie vriendin heeft het ook en die gaat in augustus geopereerd worden. Onder volledige narcose wordt het traanbuisje opengemaakt. Het schijnt vaak vanzelf over te gaan maar als dat niet gebeurt dan moet er dus geholpen worden. Ik begreep dat na 1,5 jaar de kans dat het vanzelf overgaat, erg klein is.

Veel sterkte!

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Mijn dochter heeft het ook gehad. Na een maand of drie was het van de ene op de andere dag helemaal weg! Gek overigens dat je direct een verwijzing krijgt voor het zh. Ik ben toen ook bij de dokter geweest en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken voor een jaar. Als het dan niet over was zouden ze haar traanbuisje doorprikken. Maar echt niet eerder...

5. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Mijn zoontje had het ook, ging over na ongeveer 2,5 maand.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Mijn man is vorige week naar de oogpoli geweest met Yosyp. Morgen moet ik naar de opnamebalie in Bergen op Zoom en als het goed is wordt ie over 2 weken geopereerd. Hij heeft ook de hele tijd een ontstoken oogje. Maar de oogarts had al wel gezegd dat er een mogelijkheid bestaat dat er helemaal geen traanbuisje aanwezig is, dan moeten we met Yosyp naar Rotterdam en leggen ze er een aan. Eerst de operatie maar eens afwachten.

7. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik moet zeggen was er zelf ook verbaasd over dat ik een verwijzing kreeg.
    Ze zei alleen maar aangezien het niet ontstoken is gaat het niet over met een ooggel.
    Aangezien Dean best een brede neusbrug heeft is zij bang dat de traanbuis niet goed is aangelegd.
    Vindt het vreemd maar, inderdaad dan nog had ik misschien liever toch gel of oogdruppels geprobeerd.
    Wacht het nu mar even af wat ze gaan zeggen in het zh.
    Moet nog een afspraak maken en ik denk zomaar dat ik snel weer thuis ben want volgens mij doen ze er nog niks aan!

8. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hier heeft het een half jaar geduurd voordat de oogjes van mijn zoontje echt schoon waren. Nu zijn ze nog snel vies als hij verkouden is. 't Lijkt mij ook wel snel om doorverwezen te worden, maar je zal het wel horen in het ziekenhuis :)

9. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Zoals ik het nu lees hoef ik me dus geen zorgen te maken voor 1 jaar.... Ik blijf wel gewoon schoonmaken en bv druppelen! Zal vast wel over gaan!

10. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Ik ken dit ook en ik ben verder gaan zoeken omdat ik niet zomaar mijn zoontje wil laten opereren als dat niet nodig is.
    Ik kreeg van iemand het advies dat ik zijn bedje moest verzetten omdat die op een waterader stond.
    Zo gezegd zo gedaan ik dacht dus baad het niet schaad het niet en geloof me of niet hij heeft nergens geen last meer van!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap dit niet. Je kleine is nog geen 2 maanden oud. Het is een heel erg bekend "probleem" bij zulke kleine kinderen. Waarom word je dan naar het ziekenhuis doorgestuurd?! Dat slaat naar mijn mening helemaal nergens op.

Maar goed, Tobe heeft hier tot hij 4 maanden oud was last van gehad. Ik heb het toen echt een maand lang iedere dag 2 keer goed gemasseerd (alvorens ik het schoonmaakte met gekoeld gekookt water en een demakeup schijfje) en toen was het eindelijk over. Ik ga er vanuit dat je nog niet zo lang en intensief bezig bent geweest, dus gewoon doorzetten.

Mijn huisarts heeft overigens de kinderarts gebeld toen Tobe 3 maanden oud was en er echt heeeeeel erg last van had en die zei toen ook dat dit gewoon vaak voorkomt bij baby's en ze er in principe niets aan doen als ze zo klein zijn.

12. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    He meiden,

Ben van de week naar het ziekenhuis geweest met de kleine.
    Zijn traanbuis is verstopt en moet gewoon blijven schoonmaken(hoeft niet met gekookt water wel een steriel gaasje) en blijven masseren (naar beneden masseren en niet naar boven zoals ze op het cb zeiden)
    Ze kunnen er niets aan doen totdat Dean 1 jaar is.
    De reden dat we naar de oogarts moesten is om uit te sluiten dat het geen infectie is.

Het blijkt dat bij de geboorte de baby heel snel een infectie kan oplopen als hij door het geboortekanaal komt.
    Alleen Dean is met een keizersnede geboren hahaha.

Dus als je naar een oogarts wordt gestuurd is dat dus normaal.

Groetjes Meertje

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn zoontje had vanaf de geboorte beide oogjes vies. Bij 1 oogje was het na ruim een maand over, de andere bleef maar vies. De kinderarts in het ziekenhuis (waar ik voor iets anders naartoe moest) zei dat het niet uitmaakte zolang het niet ontstoken was. Pas als het na een jaar nog niet over was moest er eens gekeken worden naar bijv. zijn traanbuisjes.
    Is alleen niet nodig want na ruim 4 maanden was het van de een op de andere dag over.

Deel Deze Pagina