ziekjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vaantjuh87, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaantjuh87

3 jan 2009
    19
    0
    0
    Mijn dochter van 6 weken. heeft sinds vrijdag avond erg last van spugen. Hiervoor heeft ze daar geen last van gehad. Ook is ze best verkouden en gebruik ik daar otrivin voor. Verder is ze erg hangerig maar wel vrolijk. Moet ik toch voor de zekerheid naar de huisarts of gaat het vanzelf over. Gisteravond heeft ze echt behoorlijk veel gespuugd en vrijdag ook.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heeft ze koorts? Dat is namelijk wel erg belangrijk om te weten denk ik!
    Je kan altijd voor overleg de huisartsenpost even bellen, en overleggen, die kunnen je een goed advies geven wat je moet doen.

3. vaantjuh87

3 jan 2009
    19
    0
    0
    Ze heeft geen koorts. Ze blijft mooi rond de 37.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En hoeveel spuugt ze? Geeft ze echt hele flesjes terug/voedingen of zijn het mondjes. Als het mondjes zijn, zou je het kunnen aankijken, is het echt veel, en gaat er dan zou ik de huisartsenpost voor advies bellen.
    Dit in verband met mogelijk uitdroging. Hierbij is het ook erg van belang of ze nog plasluiers heeft, en verder alert is.
    Je kindje is nog zo klein, dus als je twijfelt en je vind dat ze er gewoon echt veel uitkomt, als je ziet wat er ingaat, dan altijd even bellen hoor.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    kindjes onder de 10 weken oud mogen geen koorts krijgen dus daar moet je goed op letten. Suze gooit sinds een paar dagen ook ongeveer 1 voeding per dag eruit maar ik heb het idee dat ze dan echt teveel heeft gedronken (bv) en wil een boertje niet lukken dan zit het haar echt dwars.

Bij twijfel ALTIJD de huisartsenpost bellen, die nemen geen risico met zo een kleintje en vinden het ook nooit gek dat je belt

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ons werd zelfs verteld onder de 6mnd... (niet in NL overigens, wellicht andere richtlijnen).

Een voeding eruit gooien kan goed, inderdaad helemaal bij bv, als ze het drinken goed door hebben en simpelweg veel te veel drinken of zich snel voldrinken en dan druk en speels zijn (was bij ons rond die leeftijd wel 3x per week raak smorgens ;))
    Zoals gezegd: zolang het niet elke voeding is kun je het even aanzien. Als het echt te vaak en te veel is (zelf inschatten, op je gevoel afgaan) dan even naar de kleine laten kijken, zou ik doen.

Deel Deze Pagina