Koude handjes en nekje bij wakker worden..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roema, Oct 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Hallo,
    We merken allemaal dat het weer kouder wordt :x.. Bij ons zoontje is het nu 15 graden op het kamertje. Hij slaapt onder een lakentje + dekentje (dubbelgevouwen) en heeft een rompertje, truitje en broek aan.

Hoewel hij niet echt ver boven de dekentjes uit kruipt voelt hij erg koud aan als hij wakker wordt (gemaakt). Nu kan ik hem een slaapzak met lange mouwen aan doen, maar dan zijn de handjes en het nekje ook niet bedekt.
    ~
    Heb nu dus maar de verwarming aan gezet. Alleen dan is het snel 20 graden doordat de verwarming beneden niet zo snel verwarmt.

Hoe kan ik voorkomen dat het nekje en de handjes niet zo koud worden zonder dat de verwarming aan moet?

(sowieso zet ik wanneer wij naar bed gaan de verwarming uit..)

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Koude handjes is niet erg, het nekje moet wel behaaglijk warm zijn. Je kunt een slaapzakje proberen, zou niet gelijk een hele dikke met mouwtjes nemen want dan heb je een probleem als het écht koud gaat worden!

3. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Maar een slaapzak bedekt de nek ook niet, maar ga het denk ik wel proberen..

4. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Je hebt ook rompertjes met een colkraagje.. misschien is dat wat?

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Een slaapzakje bedekt idd de nek niet...maar het zorgt er wel voor dat het lichaam warmer blijft...dus het helpt echt hoor!

Als ik Finn zonder slaapzakje legt heeft hij ook een koud nekje...en met ineens niet! Het houdt heel veel warmte rond het lijfje!

Heb je al een rompertje met lange mouwen? anders kan je die ook eens proberen...

Zou het nu idd niet te overdreven doen allemaal...als het dalijk in de winter aan het vriezen is moet hij het ook warm hebben!

Ik heb trouwens op Finn zn kamertje vannacht de verwarming op 18 graden gezet! Het was gisterenavond ook 15 graden daar!

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Idd een slaapzakje proberen. Mijn zoon ligt ook in een slaapzak en met een dekentje over hem heen. Deze schopt hij meestal weer af en dan ligt hij toch nog in de slaapzak... Het dekentje doe ik weer over hem heen als ik op bed ga. Doe idd niet meteen een dikke slaapzak, dan heb je een probleem als het veel kouder wordt ;)

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hier sinds twee dagen slaapzakje bij mijn dochtertje en ineens wordt ze een stuk warmer wakker.

8. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Misschien een shirtje met een kraagje aan doen en dan het kraagje wat omhoog zetten?

9. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

Jul 19, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een rompertje met lange mouwen aan, en dan zo'n (vreselijk, maar wel handig) boxpakje uit 1 stuk (zonder mouwen, met voeten). Ze heeft dan alleen knoopjes op haar schouders, en van daar naar onderen 1 stuk dicht naar haar voetjes. Heerlijk warm! Dan de dekens lekker ingestopt.. Bij ons werkt het!

11. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    wist nie dat er rompertjes met soort van cohltje waren. Ook maar eens proberen.
    Heb gisteren de verwarming aangehad dus temp is vanacht niet onder de 18 gekomen. En had een trruitje met kraag aangedaan. Toen was het goed.

Nu is die spruit wel verkouden. Hoop maar niet dat het door mij komt :(

Share This Page