slaapvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje is nu 10 weken. We zijn erg bezig met regelmaat: eten, spelen, knuffelen, slapen. Het slapen gaat op zich goed. Hij moppert even, maar valt over het algemeen snel in slaap. Soms kletst hij nog even, prima.

Het gaat dus op zich goed, althans, de 1e slaapcyclus. Na ongeveer 45 minuten wordt hij wakker, overduidelijk nog moe. Maar de volgende cyclus lukt hem gewoon niet zelf. Hij valt niet meer zelf in slaap. Ik pak hem dan op en wieg hem. Zijn ogen vallen snel dicht, maar deze rem-slaap komt hij zeer moeilijk door. De hond die aanslaat, de brievenbus, een deur die te hard dicht wordt gedaan, op alles reageert hij. En als hij dan bijna slaapt, komt die ' vrije val', de spiertrekking. Ik zie die aankomen en klem hem dan stevig vast, dat scheelt al iets. Maar soms ben ik echt een half uur bezig om hem terug in bed te krijgen.
    Hij slaapt ingebakerd en de nachten doet hij perfect.

Deze week heb ik niks gepland staan en staat echt alles in het teken van zijn ritme. Als ik dit stug vol houd, pakt hij die 2e cyclus dan wel zelf?

2. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter had precies hetzelfde rond die leeftijd en is er overheen gegroeid. Sinds een maandje gaat het goed. Ze slaapt nu gerust 3 uur achter elkaar (is inmiddels 5,5 maand). In het begin rende ik naar boven en ging ik even naast haar liggen, helaas lukte het niet altijd. Nu wordt ze nog weleens wakker na 45 minuten maar ze kan nu toch weer zelf in slaap vallen. Dus het kan goedkomen:)

3. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier Helaas hetzelfde ook meestal na 45 min wakker mijn zoontje is nu 11 weken en ook erg schrikkerig word van alles wakker:$ en slaapt ook in een inbakerdoek. Wat ik doe ik troost hem en als ik zie dat hij nog moe is leg ik hem weer terug in bed heel soms slaapt hij weer 45 min..maar meestal niet dan haal ik hem er uit en neem ik hem mee naar beneden en doe hem even 30 min. in de swing meestal is het dan al weer tijd voor een volgende voeding. De nachten gaan hier ook goed.
    Je doet het prima ga zo door het word vanzelf beter.

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke inbakerdoek gebruik je? De doek die wij als eerste gebruikten werkte voor haar niet zo....ze was te sterk en kreeg toch nog te veel vrijheid. Die wat we nu gebruiken biedt veel meer geborgenheid en ze slaapt er goed mee.
    Nu gebruiken we de dream swaddle.

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hij ligt in de swaddle me. Dat ging heel goed, maar die wordt nu te klein. Kan hem niet meer zo strak doen merkte ik vandaag. Volgens mij heeft ons mannetje een groeispurt gehad. Heb net de grotere maat besteld en deze komt morgen binnen. Dan kan ik hem weer strakker inbakeren.

Deel Deze Pagina