groei en lengte -2 lijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bizzy, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zoonlief zat altijd ( en nog steeds) op de -1 lijn qua gewicht en tussen de +1 +2 met zijn lengte.
    Behoorlijk lang en mager dus.

Dochter lief zit zowel met gewicht en lengte op de -2 lijn ( ze is dus gelijk) .
    Ze is nu 10 maanden is 68.5cm en weegt net 7660 kilogram.
    Moet wel zeggen dat beide kids geboren zijn met hevige kma allergie waarbij dochter het nu erger heeft dan zoon.

Ik weet dat het allemaal wel in orde komt maar vind het zo naar om te horen oh ze weegt niks en wat is ze klein ze lijkt wel pasgeboren, dat gewicht had de mijne met 5 maanden al, ze lijkt wel een pop ect ect
    Kleding draagt ze 74 ook broeken maar die moet ik wel omslaan.

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Heben ze echt wel eens gezegd dat ze op een pop lijkt?
    Mijn dochter is ook niet groot hoor. Hoe groot ze met 10 maanden was weet ik zo uit m'n hoofd niet meer, maar ze is nu 1 en zit nu net in maat 74. Ligt er ook aan van welke winkel het komt, want voor leggings van de hema heeft ze meestal een te klein kontje ;)
    Maar ze heeft echt wel wat spekjes hoor. Ik maak me er niet meer druk over. En ach, ze doet tenminste een poosje met haar kleren.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Gewoon niks aantrekken van de opmerkingen.

Ik heb premature kinderen en 7,5kg met 10mnd klinkt in mijn ogen geweldig, het is maar wat je referentiekader is. Ik vond sommige kinderen net reuzen en heel breed en lomp, maar dat was omdat ik klein en fijn gewend was.

Ik heb ook de meest bizarre opmerkingen gekregen hoor, mijn dochter is inmiddels 6,5 en nog steeds op - 2lijn, veruit de kleinste in de klas. Het belangrijkste is dat ze haar lijn goed blijft volgen en verder gezond is.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Niets aantrekken van de opmerkingen. Hier waren ze allebei zelfs nog kleiner met 10 maanden. Zolang ze goed ontwikkelen en lekker in hun vel zitten is er helemaal niets aan de hand toch?

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Jazeker is ze een pop genoemd baby born om precies te zijn!

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik weet ook wel dat het goed gaat komen met haar.
    Maar bv net wij naar een speelgoedwinkel om alvast een loopkar te kopen en hoor je bij de kassa ( dochter op arm) is het een cadeautje? Ja graag inpakken.." vrouw spreekt tegen mijn dochter" heey kleine meid dit is vast niet voor jou want dat duurt vast nog wel even voordat je 1 word....uh jawel ze word 20 maart 1 jaar! Oh zegt de mevrouw dat zou je niet zeggen...vriend gaf me een blik van laat maar joh...zucht...

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Irritant hè? Maar lekker naast je neerleggen hoor. Mijn zoontje was bij de geboorte vrij klein, 46 cm bij 2800 gram. In het begin stoorde ik me er niet aan, maar later vond ik de opmerkingen soms wel irritant. Ik denk dat hij nu een dikke 10 kilo is en nog moet ik horen 'oh die is ook niet groot'. Nou en? Moeten kinderen reuzen zijn dan? Hij zit ook op de -2 lijn met gewicht en lengte (misschien -1 inmiddels, weet niet zeker), maar hij volgt z'n lijn prima dus voor mij is er niks aan de hand. Snap nooit zo goed wat voor mensen de meerwaarde is om iets over z'n lengte en gewicht te zeggen... Zou ik zelf dus nooit doen.

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#8 Nemo2, 23 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2016
    Niks van aantrekken,
    Mijn zoontje is bijna 10 maanden en weegt 7 kilo
    Dus nog minder als jou kindje;)

9. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Mijn dochter is nu ruim 14 maanden en 75cm en 9 kg.. Truitjes maatje 74 nog vaak! Ze zit met lengte en gewicht ook op de -1 lijn maar is verder gezond en goed in proportie

Niet druk maken, als ze groeit op lengte en gewicht is dat prima, en als ze goede spekkies heeft en eetlust en actief is, is dat toch prima?

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb er dus zo een, die dat gewicht met 5 maanden al had. En die noemen ze 'reusje', 'megababy' etc. Commentaar hebben ze toch al, zelfs al zou ze precies op t lijntje zitten, mensen hebben altijd wat te zeuren..helaas..

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Snap dat het niet leuk is om dat steeds te horen. Maar zolang ze lekker haar eigen lijn volgt, prima toch! Hier andersom, dl zit zowel wat betreft gewicht en lengte tussen +1 en +2 lijn omdat ze ook wijs is wat betreft gedrag krijg ik juist te horen "o praat ze nog niet?" "Ze wordt al bijna 2 toch?" En dit terwijl ze pas 16 maanden is. Denk dat voor de meeste toch hun eigen referentie is. Betrap me er zelf ook wel eens op dat ik Denk dat kindjes een stuk jonger zijn dan dl terwijl dit lang niet altijd zo is. Gewoon omdat ik zelf ook geen ander referentie kader heb. (Natuurlijk wel wat kindjes in de omgeving maar dat is toch anders dan bij je eigen kindje)

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ze heeft goede spekkies en is vrolijk en gezond en eet als een dijker ( meer dan haar grote broer zelfs) ze is wel lui hoor hahaha kruipen vertikt ze bv!
    Wel zegt ze al wat woordjes echt gericht papa mama opa oma ja en dag ☺
    En heeft nu 9 tanden hihi.

Mensen zijn denk ik inderdaad gewent aan reuze babys en het valt daardoor misschien erg op als er een kleintje voorbij komt ofzo.

Onze zoon van bijna 7.5 is nu 135cm en weegt krap 28 kilo maar dat valt minder op ineens, terwijl hij toch echt behoorlijk lang is voor zijn gewicht en maat 36 schoen hihi.
    Maar babys moeten dus mollige en lang zijn ofzo.

Ik ben zelf ook klein 158cm om precies te zijn met 14 kilo overgewicht....
    Vriend is 198cm en weegt 100 kilo.

13. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam

Dat snap ik wel hoor is net als ik dus andere kindjes vergelijk met dl van zo die zijn langer, zwaarder ect

14. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn beide kids zijn ook klein. Geen baby's meer maar met 10 mnd waren ze kleiner dan jouw kindje nu.
    Grote kindjes, kleine kindjes... Zo ontstaat er een gemiddelde toch?

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam

Heb je helemaal gelijk in!
    Ik ben zelf toevallig ook een prematuurtje geweest, ik woog 910 gram en was 32cm bij mijn geboorte!

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Zo herkenbaar! Ik was pas bij de bakker en daar zeiden ze ze mag nog geen broodje zeker zo'n kleintje... Nou ze is echt 21 maanden. Nu scheelt het denk dat ze in de voetenzqk vd wandelwagen lag maar toch. Ze word altijd jonger geschat. Ze draagt nu maat 74 en soms 80en weegt 9.5 kg bij 73 cm. Maar wat ik wel merk nu ze wat ouder word ia dat ondanks dat ze klein is ze nu wel echt meer een peuter uitdrukking krijgt ipv baby. Dus bij jullie meisje gaat dat ook vast wel komen!

17. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zoon woogt bij zijn geboorte met 39.3 weken 2375gram en was 57cm! ( dysmatuur)

Dochter woog 2504 gram en 44 cm met precies 37 weken

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh irritant he... Hier ook vaak die opmerkingen. Mijn zoontje is wel lang (tussen de 0 lijn en de +1 lijn) maar gewicht is -1 -2... Ach papa is ook heel smal dus hij heeft de bouw van papa ;)

Zijn zus was altijd écht mager en heel klein. Haar moeder is 1.57 dus niet groot ;) maar die is nu flink en niet meer de kleinste van de klas dus kan nog echt alle kanten op. Ze is dit jaar 12 cm gegroeid , echt een eind dus !!

19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook een wat kleiner dan gemiddeld mannetje (-1). En nog steeds krijg ik soms opmerkingen. Zeker naast zijn grote nichtje van paar maanden jonger (+2) die al een halve kop groter is. Tja. Je kunt er toch niets aan veranderen, bedoel hij krijgt echt genoeg te eten hoor maar hij is gewoon zoals hij is.

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het is toch nooit goed.
    Mijn nichtje is 3 weken ouder dan mijn jongste. Zij zat begin januari in maat 74. Mijn jongste zit net een week in maat 62 en zelfs dat is soms nog wat te groot ;)
    Hij is dysmatuur geboren, is beland op het gemiddelde, maar buigt nu wat af. Maar hij is altijd vrolijk, slaapt goed, drinkt goed.
    Dus ik maak me er niet druk op.

Deel Deze Pagina