Laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge1988, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1988

Inge1988 Lid

17 okt 2012
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze baby van 8 maanden is ontzettend temperamentvol
    We zijn al maanden met hem aan het stoeien
    Hij is graag op de arm en wil bezig gehouden worden
    S'avonds als hij in bed gelegd word zet hij het op het krijsen
    Zodra we hem eruit halen is hij stil.. Een tijd geleden lieten we hem dan op schoot in slaap vallen
    Ook s'nachts doet hij dit zodra hij weer wakker is maar we leggen hem nu in een andere ruimte zodat we het gekrijs s'nachts niet horen en zelf kunnen slapen. Uiteindelijk (soms pas na 2uur!) valt hij dan in slaap
    In de avonden proberen we dit nu ook. Soms even rechtop, soms alleen speentje geven en recht leggen

Hij begint nu met tijgeren..dus misschien een sprongetje maar ook karakter ben ik bang.
    Wat vinden jullie: laten krijsen of bij ons nemen totdat hij slaapt?

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik vind laten huilen not done. En 2 uur lang helemaal.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Misschien lees ik t verkeerd maar hij krijst s nachts 2 uur (ongeveer) zodat jullie kunnen slapen?
    Hij kan toch bij jullie in bed of t ledikantje bij jullie op de kamer?

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je het gekrijs niet kunt horen, hoe kun je het dan horen als er echt wat zou zijn?!

Daarnaast vind ik 2u laten krijsen echt misdadig, sorry. Dat arme kindje :(

Niemand zegt dat het leuk of makkelijk is, maar dit is kindermishandeling.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Seriously?? Dat doe je toch niet echt?? :$

Je vraagt om meningen.. en mijn mening is dat dat echt echt echt niet kan joh..
    Het arme kindje..

Nee, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dit echt doet. Ik begrijp het vast verkeerd. Toch??

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik hoop dit ook!:(

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Helemaal mee eens. Ik hoop dat je het verkeerd hebt opgeschreven...

8. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind er nogal een verschil zitten in jengelen, huilen of krijsen. Als dochter jengelt, laat ik haar even (tenzij ze ziek/verkouden is, dan ga ik wel naar haar toe), vaak valt ze dan zelf weer in slaap. Als dochter huilt of krijst troost ik haar en probeer ik haar te kalmeren. Als dat niet werkt, dan blijf ik bij haar tot ze slaapt. Soms betekent dat, dat ze op onze kamer slaapt. Laten huilen heeft niet onze voorkeur, maar iedereen gaat er anders mee om. Wel vind ik dat, als je je kind laat huilen, eventuele medische oorzaken uitgesloten zouden moeten zijn. Het lijkt me vreselijk om er later achter te komen dat er een medische reden is voor het huilen 's nachts...

9. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    wow 2 uur Hoe hou je het vol. 2 minuten laat ik nog niet eens gebeuren. Ik zou me juist afvragen waarom?
    klinkt voor mij ook een beetje als mishandeling idd

10. Benton1

Benton1 Lid

29 jan 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je er op een gegeven moment doorheen zit en ook dat je geen andere oplossing ziet op dat moment maar het lijkt me niet verstandig om je kindje twee uur lang alleen te laten huilen. Het voelt voor jullie zelf waarschijnlijk ook niet goed, anders zou je het ook niet op het forum posten, denk ik..
    Wij hebben hier ook wel eens hele lastige slaapperiodes gehad hoor en ik weet dat je er enorm wanhopig van kan worden. Ik heb er zelf altijd voor gekozen om haar één keer uit bed te halen om er zeker van te zijn dat ze geen vieze luier had en het niet te warm of te koud had of dat er andere gekke dingen waren en daarna terug in haar eigen bedje en er naast blijven zitten met m'n hand op haar buikje zodat ze weet dat ik er ben. Verder hadden wij een nachtlampje met slaapmuziek wat ik aan deed en als ik puf had zong ik zelf tussendoor ook voor haar. Daarnaast geen rechtstreekse aandacht en zo min mogelijk prikkels.
    Heb een aantal nachten, urenlang op haar kamertje doorgebracht op die manier en gemakkelijk was het zeker niet; maar als ze alleen ligt te huilen slaap ik ook niet dus ja..
    Het zijn wel fases, dat is mijn ervaring althans, vaak was het een week heel erg en zakte het daarna weer af om vervolgens na een aantal weken weer terug te komen.
    Heel veel succes en luister vooral naar je gevoel. Als het prettig voelt om hem bij je in bed te nemen; ook gewoon doen, zou ik zeggen.
    Maar slaaptijd is wel slaaptijd dus niet te veel praten en spelen etc.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik hoop, net als de anderen, dat je het verkeerd hebt opgeschreven. Je zoontje in een andere ruimte leggen zodat je hem niet hoort en zelf kunt slapen??

De slaapkamer van onze dochter grenst aan die van ons, maar wij hebben zelfs de babyfoon nog naast het bed staan omdat ik anders bang ben dat ik haar niet hoor.

Als ze 's nachts begint te huilen, wacht ik heel even af. Meestal valt ze meteen weer in slaap. Maar als ze blijft huilen gaat 1 van ons naar haar toe om te kijken wat er aan de hand is. En dan krijst ze nog niet niet eens, maar dan is het ook geen jengelen meer. Ik zou haar nog geen eens 5 minuten laten krijsen, want naar mijn idee is er echt aan de hand als ze krijst.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit :(

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het wordt al vaker gevraagd, maar waarom laten krijsen?

Ik vind dat een baby soms best even mag mopperen of baby vloeken. Een inslaaphuiltje snap ik ook. Maar laten krijsen? Nee. En zeker niet een baby ergens anders leggen zodat je zelf kunt slapen.

Bedenk ook hoe jij je zou voelen als jij je zoontje zou zijn.
    Je voelt je verdrietig, alleen of ongemakkelijk en daarom huil je. Een baby huilt nooit om jou te pesten. En je wordt dan maar ergens anders neergelegt waar je uren (baby kan geen klok kijken, 5 minuten kan aanvoelen als een uur) lang alleen ligt en je nog eenzamer, verdrietiger of ongemakkelijker voelt. Hierdoor stijgt het cortisol. Dit kan gevolgen hebben voor de hersenontwikkeling en ook op latere leeftijd gevolgen hebben.

Zoek een oplossing die voor jullie werkt, zonder tot 2 uur laten krijsen. Echt die zijn er.

14. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik ben niet anti huilen om eens te kijken of het niet gewoon een patroon geworden is (jaja, mama honger, stress hormonen, kindermishandeling kom maar door). Mijn ouders hebben ons echt na een paar weken al laten door janken en we houden heel veel van elkaar;)
    MAAR dat hebben ze geprobeerd met in achterhoofd, als het na een week nog niet lukt doorslapen dan stoppen we er mee. Na 2 nachten sliepen we allemaal door. En nee, daarmee zeg ikniet dat elke ouder datmeot doen of zelfs dat ik dat zelf ga doen.

Als ik jou verhaal echter lees werkt jouw methode niet echt, want het krijsen blijft.. Dan lijkt me toch dat er iets anders is. Paar nachtjes proberen om te kijken of het geen aandachttrekkerij is vind ik ander verhaal, maar zoals het klinkt is er toch iets anders, misschien last van oren?

Denk overigens niet dat je je kind mishandelt zoals hier een beetje gesuggereerd wordt, maar je opent vast niet voor niets dit topic, misschien voel je zelf ook ergens dat er iets nog niet helemaal klopt:)

15. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wat Averlhach al zegt: een baby huilt niet voor de lol. Al is het maar omdat hij wakker wordt en zich alleen voelt. Hoeft nog niet eens pijn te zijn.
    Doorzoek het forum, er zijn talloze topics van moeders in dezelfde situatie en er zijn talloze topics vol tips. Echt, je moet het anders aanpakken. Je geeft en kleintje een verkeerde boodschap op deze manier. Je hoeft echt niet meteen bij elk piepje op te springen, maar dit is wel het andere uiterste.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    En stel je voor dat er toch iets aan de hand is...dat je kindje met een armpje of beentje is vast komen te zitten (want dat kan he, met een kindje van die leeftijd..). 2 uur niet gaan kijken is echt onverantwoord!

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ooit gehoord van verlatingsangst???? Jemig 2 uur laten krijsen!
    Schrik ervan! Arm hummeltje

18. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Dit neen je toch serieus niet 2 uur lang huilen en ook nog ergens neerleggen waar je hem niet hoort

Sorry dat vind ik echt te ver gaan

Mijn zoontje 9 maanden die slaapt ook bij ons omdat ik dat fijn vind en ook geen zin heb om zo vaak op te staan ik geef bv

Maar heb hem nooit laten huilen

Een baby is en baby en wilt getroost worden door jou

19. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik word echt serieus heel kwaad en verdrietig als ik dit lees.

Echt, hoe kun je?

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Arm kindje, ergens anders leggen zodat je hem niet hoort en zelf kan slapen terwijl hij 2u aan een stuk huilt??

Sorry, maar mijn kind haar behoeften zijn belangrijker dan mijn eigen slaap :s

En een kind huilt niet zolang omdat dat het 'karakter' is

Deel Deze Pagina