ziekjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ons dochtertje is normaal geen goede eter. De laatste dagen at ze voor haar doen heel goed. Ik blij.
    Een paar weken geleden heeft ze 40 graden koorts gehad. Daarbij hoestte ze ook. De koorts is uiteindelijk gezakt. Hoesten werd steeds minder. Maar ze hoest nog steeds al is het alleen als ze gaat slapen 's avonds.
    Gister had ze dus ook goed en veel gegeten voor haar doen. Vannacht om 3.00 hoorde ik iets. Toen ik ging kijken bleek dat ze had over gegeven. Ik vermoed dat dat door het hoesten komt maar dat weet ik dus niet zeker.

Vanmorgen heb ik haar een flesje gegeven, dat ging goed. Dat heeft ze ook helemaal op en binnen gehouden. Maar ik merk dat ze niet goed eet vandaag. Met moeite een fruithap potje op. Brood wilde ze niet. (maar dat is normaal ook al een probleem). Ze drinkt wel goed.
    Ook slaapt ze veel voor haar doen. Vanmorgen 2 uur en nu ook al 2 uur. Ze begint nu wakker te worden.

Verder heeft ze al 2 keer gepoept vandaag wat erg dun is. Ik heb haar ook al 2 keer moeten verschonen. (nieuwe rompers ivm doorlekken)

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ze reageert verder alert en drinkt dus goed. Ik denk dat ze zich niet zo lekker voelt en daarom niet goed eet.

Wat kan ik het beste doen? Wat doen jullie in dit geval.
    Koorts heeft ze dit keer niet.

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo, hoe oud is ze? 1,5 jaar?

3. cat2

cat2 Niet meer actief

14 maanden is ze

4. cat2

cat2 Niet meer actief

ik wilde haar luier verschonen. Die was nog helemaal droog. Nu heb ik haar wat water gegeven, en gaat ze meteen poepen. Ik ga ervan uit dat het diarree is. Dadelijk even kijken. Ben nu dan weer bang voor uitdroging. Weet niet of dat terecht is.
    Verder is ze alert en wil wel drinken.

Zijn er nog dingen waar ik op kan letten?

5. cat2

cat2 Niet meer actief

#5 cat2, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2016
    Ik probeer nu een banaan te geven maar dat wil ze niet. Terwijl ze dat normaal wel eet. Ik ga haar nu maar een flesje geven. Ik denk dat dat het beste is. Als iemand advies heeft, graag.

ps de 3e rompert vandaag die verschoond mag worden. Ze heeft echt diarree

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik zou het nog even aankijken. Zou wel proberen haar wat water te geven of iets anders met vocht, yoghurt ofzo. Kinderen zijn niet meteen uitgedroogd.

7. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Kan het zijn dat ze last van kiezen heeft? Daar waren mijn kinderen ook wat ziekelijk van. Bij tanden hadden ze echt veel minder last.
    Goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon even bellen. Ze moeten minimaal 2 plasluiers per dag hebben.

8. cat2

cat2 Niet meer actief

de yoghurt eet ze wel. Hopelijk houdt ze het binnen.
    Bedankt voor de tip!

Afzonderlijke plasluiers heb ik nog niet gezien. Alleen poep/diarree luiers. Ik ga er dan vanuit dat er ook urine bij zit. Maar weet het niet zeker.

Ze heeft nog maar 1 tandje. Geen idee of de kiezen nu al zouden komen. Ik dacht dat de 40 graden koorts met een tandje te maken had maar nu nog geen tandje gezien.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ook niet toevallig de bmr prik gehad? Die krijgen ze met 14 mnd en daar kunnen ze een week later flink last van hebben

10. cat2

cat2 Niet meer actief

nee die moet ze nog krijgen.

11. cat2

cat2 Niet meer actief

Zojuist avondeten gegeven. Ze wilde het ook niet. Uiteindelijk maar een klein beetje binnengekregen. Daarna begon ze weer te hoesten en heeft ze weer overgegeven.
    verder oogt ze niet ziek of zo.

12. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi, sorry was even bezig. Oh ze is 14 maanden dus in principe mag zij alles eten. Ik zat aan hoestdrank te denken maar nu weet ik dat ze ook diaree heeft.

Bij diaree doe ik altijd de volgende:

Ik geef vaak LU Crackers want die haalt veel van de zurigheid in haar maag.
    Ik kook het kraanwater. Ik heb gemerkt als ik dat doe, dan gaat de diaree best wel snel over.
    Nu even geen andere zuivelproducten behalve haar melk als ze dat wilt. Even geen melk willen is ook niet erg zolang dat ze genoeg water krijgt.
    Als je denkt dat ze ORS nodig heeft en ze lust het niet, je kan haar een beetje bouillon maken van bouillonblok. Tips van mijn huisarts. Er zit ook genoeg suiker en zout die zij nodig heeft.
    Belangrijk (tenminste voor mij) bij diaree: extra hygiene. Vaker handen wassen helpt.
    Tot 8 keer poepluiers per dag is normaal, tenzij je slijm ziet in haar luier. Dan is het verstandig om de huisarts even te bellen want vaak slijm betekent van bacterieinfectie.

Vaak kan diaree een paar dagen duren, zolang dat zij genoeg drinkt, is ok. Bij twijfel, altijd huisarts bellen.

Sterkte. Het komt weer goed.

13. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Als ze heel erg hoest, is hoestdrank een idee? Ik haal altijd sirupus thymy bij de apotheek (moet even kijken vanaf welke leeftijd mag ke het gebruiken). Want als het slijm niet opgelost is, grote kans dat zij vaker gaat overgeven.

14. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben nu zwanger en ben verkouden geweest. En ik mocht geen medicijn nemen natuurlijk. Dus had deze oma recept gekregen van iemand.

Dus je maak laagjes van uienringen en lichtbruine bastersuiker. Laat je die een nachtje staan. De volgende ochtend zal je een vieze drap zien en dat is de medicijn. Je drinkt 1 theelepel elke keer en vaak. Mijn hoest was weg binnen anderhalve dag.

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zou ik even wat minder melkproducten geven. Dat prikkelt de darm vaak wat extra.
    Als ze voldoende drinkt komt het vast goed. Niet dwingen te eten. Maak lekkere fruitmixjes met een blender oid voor haar. Dat gaat er hier meestal goed in!
    Droog crackertje... komt vast goed hoor!

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb de oorzaak gevonden, er komt een tandje aan. Ik zag hem zitten. Nou ben ik weer gerustgesteld. Ik ben nogal bezorgd. Bang voor erge dingen. Gelukkig een tandje. Wel sneu dat ze elke keer zo ziek wordt als ze een tandje krijgt.

17. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh! Gelukkig heb je dat gezien. Ik begrijp je helemaal hoor. Het is zielig als een kleintje een infectie heeft of diaree.

Probeer LU Crackers als ze dat wilt. Bij ons helpt het altijd bij diaree.

Deel Deze Pagina