Contact werkgever per tel of mail, hoe vertellen zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaEsther, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Beetje cryptische titel :p maar ik denk dat het toch wel logisch is:

Ik werk in de thuiszorg en het contact met mijn werkgever is in 999 van de 1000 gevallen per mail of per telefoon........ Ik moet ze (nog steeds) gaan vertellen dat ik zwanger ben, domweg omdat ik het zo raar vind om dat per telefoon of mail te doen! Of zou dat gewoon kunnen?

Liefs
    Esther

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hoi Esther,

Mijn contact met mijn manager vindt ook meestal telefonisch plaats...maar vond het toch wel zo netjes en persoonlijk om het face to face te vertellen. Ik heb het vandaag verteld en hij was echt hartstikke enthousiast!

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Dat vind ik nou ook, dat ik het beter face to face kan doen..! Maar als ik daar een afspraak ga maken dan zien ze vast de bui al hangen (zegt mijn paranoide kant hahahahaha) en dan word ik bij voorbaat al bloednerveus voor hun reactie! :oops: Bij mijn vorige kids was ik gewoon nog lekker TBM en had ik dit soort 'problemen' niet hahahaha ik vind het allemaal behoorlijk ingewikkeld..

Liefs
    Esther

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat heb ik straks ook.. Het moment om het mn manager te vertellen..

Ik werk zelf ook in de thuiszorg, als ziekenverzorgende.. Ons team heeft eens per 14 dagen een vergadering.. Vooraf even bij haar ( manager) binnenlopen is vrij gewoon.

maar wanneer ik t vertel.. al vrij snel, bijvoorbeeld na eerste afsrpaak vk of wacht ik tot een week of 12/13

Feit is dat ik de hele zomer er uit ben.. Daar zal ze niet blij mee zijn..
    Of ik daarna terug kom hangt van een aantal factoren af, maar terug zoals ik nu heel onregelmatig werk is uitgesloten.. M'n man is veehouder en kan niet zomaar zn werktijden omgooien, de opvang is 's avonds en weekends niet open, oppasopa's en oma's zijn niet in de buurt.. dus.. dan een carriére als huismoeder?

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik was toen ziek en heb het mijn manager over de telefoon verteld, hele positieve reactie kreeg ik gelukkig :)

6. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Ik zou gewoon de telefoon pakken en het leuke nieuws enthousiast aan je manager vertellen! Er is geen reden voor je manager om hier niet enthousiast over te zijn. Ze krijgen je salaris terug waarmee ze een vervanger aan kunnen stellen en het hoort nou eenmaal bij het leven! Beter een zwangere medewerker dan een zieke medewerker! Ook zal je het binnenkort natuurlijk aan je kunnen gaan zien en dan ben je natuurlijk wel al een beetje te laat... Succes ermee!

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Nou, zichtbaar is het al........ Ik weet het met wijde truien nog wel te verbloemen, maar dat zal niet lang meer duren.. Punt is nu ook dat ik ziek thuis ben (dubbele holteontsteking+buikgriep+angina+snotverkoudheid :( breek me de bek niet los) en dat ze me vroegen of ik medicatie had gekregen........ Nou niet dus, maar WAAROM niet, daar moest ik om de hete brij heen draaien en dat voelt als liegen! Niet fijn! Maar aan de telefoon krijg ik het toch op de één of andere manier niet uit m'n strot.. Ik wil niet nog langer mijn mond houden, dat vind ik tegenover hen niet eerlijk.. Maar ik weet echt niet meer hoe ik het nou moet doen!

Liefs
    Esther

8. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Vervelend zeg je ook nog ziek bent! Vertellen dat je zwanger bent moet leuk nieuws zijn hoor! Probeer echt te bedenken dat het om iets heel leuks en moois gaat. Als je je daar zeker van voelt dan kan je dat makkelijker overbrengen.
    Juist omdat je nu ziek bent zou ik de telefoon pakken. Nu heb je misschien wel een vaag gevoel bij je leidinggevende achtergelaten dat er iets niet klopt. Je kan nu zeggen dat je van plan was eerder te bellen maar dat je nu zo bezig bent met je ziekte dat je er nog niet aan toegekomen bent te vertellen dat je zwanger bent! Je zal zien dat er een en al begrip is. Ziek in ieder geval goed uit!

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ik heb dan zojuist toch maar 'gewoon' mijn werkgever gebeld, vond dat ik niet langer mocht wachten. Leek me niet eerlijk tegenover hen! En...... De reactie was super! Felicitaties, geinteresseerde vragen, al mijn zorgen waren dus ongegrond! :D Wat een opluchting zeg! :D Bedankt meiden voor de tips!

Liefs
    Esther

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goed om te horen! Geniet nu maar lekker dan!

Deel Deze Pagina