HoiHoi Ik werk voor ongeveer 15 uur per week bij een schoonmaakbedrijf. Ma tot donderdag zit ik op een pand waarbij ik minimaal toch wel 3 keer moet stofzuigen. Vrijdags ook, maar dat is tot nu toch nog qua tijd te doen, hooguit een half uurtje. Maar de rest van de week staan we met meerdere mensen en worden de werkzaamheden gerouleerd. Waardoor ik toch 2 tot 3 keer moet stofzuigen. Qua hoeveelheid is dit per keer ongeveer een uur tot hooguit anderhalf uur. Welliswaar gepaard met soms harde/gespanne buiken. Heb van de VK al gehoord dat ik toch minder moet gaan stofzuigen. Ik krijg enorma last van mijn rug met stofzuigen en ook dus die buiken. Nu heb ik dat overlegd met de voorwerkster, maar die zegt dat het ivm de andere niet echt mogelijk is mij minder te laten stofzuigen. Maar de VK heeft al gezegd als ik zo nu doorga ze me op papiertje kan meegeven dat ik straks helemaal de pineut ben. Maar wat moet ik nu doen? Door blijven werken? Ziektewet? Ik weet het ff niet, want moet nog een tijdje tot min verlof. daarbij loopt mijn half jaar contract week voor verlof op en weet niet of het verlengd word.
Ik zou in elk geval niet zo door blijven werken. Heb je al met je collega's overlegd? Misschien vinden zij het absoluut geen probleem om jouw werkzaamheden over te nemen. Ik zou in elk geval nog even met je vk bellen dat je werkgever niet mee wil werken, misschien dat zij op papier wil zetten dat je niet meer mag stofzuigen? Ik weet niet helemaal zeker of een vk dat mag doen, anders zou je even langs de huisarts kunnen gaan. In het uiterste geval kun je ook zelf de bedrijfsarts bellen en daar je probleem voorleggen. In principe moet jouw werkgever je vervangend/ander werk geven als je je gewone werk niet meer kunt doen door de zwangerschap. Succes!
Herkenbaar. Ik kon ook vanaf 25 weken eigenlijk niet echt meer stofzuigen. Daar kreeg ik ook harde buiken van. Maar goed, voor mij was het alleen thuis. Dus kon mijn vriend het doen. Ik zou het met je werkgever en je VK overleggen.
Dat wat betreft collega's, pff... Laatst had ik de maandag gestofzuigd met nog iemand(invaller), (staan met 3en op de verdieping)... Volgende dag mocht ik weer gaan stofzuigen, terwijl er die dag maar 1 iemand hoefde te zuigen ipv 2. Beide andere dames hadden de dag ervoor niet gestofzuigd. dus ik liep naar hun om te vragen wie er ging stofzuigen. daar ik het de dag ervoor gedaan had. Maar ze zaten contineu van mij maakt niet uit, mij maakt niet uit, tot 1 iemand zei doe ik het vandaag en de ander morgen. Me collega's weten dat ik er rugpijn van krijg. Maarja, van de 5 zijn er 3 zwanger. Waarvan ik de verste. de andere zijn ong. 18 weken en 12 weken zoiets ongeveer.