Ik werk in de zorg en zoals velen bekend worden er voorlopig vrijwel geen vaste contracten gegeven. Voorheen 3 jaarcontracten, 3 maand er uit. Nu 2 jaarcontracten (of 7,8,8 bijv) en dan 6 maand er uit. Omdat ik bij mijn vorige werkgever er 6 maand uit moest, net begonnen bij een nieuwe werkgever. Een contract van 7 maand. Nu is het zo dat ik binnen nu en twee jaar graag weer zwanger zou worden. Het liefst het einde van dit jaar beginnen. Maar wat betreft baanzekerheid zou dat niet echt een verstandige keuze zijn, ik denk dat mijn contract dan niet verlengd zal worden. Wat zouden jullie doen? Gaan voor je baanzekerheid en het zwanger worden voorlopig uitstellen, of... ?
In deze tijd ben ik bang dat je voorlopig wel blijft werken met tijdelijke contracten. Zeker in de zorg. Maar je krijgt van het UWV ook uitkering als je geen baan meer hebt (doordat je tijdelijke banen hebt gehad). Dat is vaak het gemiddelde van de laatste 3 gewerkte maanden. Ze hebben hier ook een forum waar je dit zou kunnen navragen geloof ik. Maar ik zou mijn kinderwens (zeker bij een tweede kindje) er niet voor uitstellen.
Ik zou mijn kinderwens niet ervoor opzij zetten, je weet ook immers niet hoelang het duurt voordat je zwanger raakt... succes!
Ik zou de baan gewoon nemen en je kinderwens tegelijkertijd niet opzij zetten. Je weet idd niet hoe het gaat lopen. En de zekerheid dat je een vast contract gaat krijgen over 2 jaar is er nog niet, je begint net weer aan het traject. Gewoon allebei doen dus.