Ik werk in de zorg en zoals velen bekend worden er voorlopig vrijwel geen vaste contracten gegeven. Voorheen 3 jaarcontracten, 3 maand er uit. Nu 2 jaarcontracten (of 7,8,8 bijv) en dan 6 maand er uit. Omdat ik bij mijn vorige werkgever er 6 maand uit moest, net begonnen bij een nieuwe werkgever. Een contract van 7 maand. Nu is het zo dat ik binnen nu en twee jaar graag weer zwanger zou worden. Het liefst het einde van dit jaar beginnen. Maar wat betreft baanzekerheid zou dat niet echt een verstandige keuze zijn, ik denk dat mijn contract dan niet verlengd zal worden. Wat zouden jullie doen? Gaan voor je baanzekerheid en het zwanger worden voorlopig uitstellen, of... ?
In deze tijd ben ik bang dat je voorlopig wel blijft werken met tijdelijke contracten. Zeker in de zorg. Maar je krijgt van het UWV ook uitkering als je geen baan meer hebt (doordat je tijdelijke banen hebt gehad). Dat is vaak het gemiddelde van de laatste 3 gewerkte maanden. Ze hebben hier ook een forum waar je dit zou kunnen navragen geloof ik. Maar ik zou mijn kinderwens (zeker bij een tweede kindje) er niet voor uitstellen.
Ik zou mijn kinderwens niet ervoor opzij zetten, je weet ook immers niet hoelang het duurt voordat je zwanger raakt... succes!
Ik zou de baan gewoon nemen en je kinderwens tegelijkertijd niet opzij zetten. Je weet idd niet hoe het gaat lopen. En de zekerheid dat je een vast contract gaat krijgen over 2 jaar is er nog niet, je begint net weer aan het traject. Gewoon allebei doen dus.
Ik werkte in de detachering met een vast contract. Toch was ik ontzettend ongelukkig. Steeds weer ergens opnieuw beginnen en ik was bang voor veel reistijd en dus mijn kleine heel weinig zien. Ik heb nu een baan gekregen dicht in de buurt, in de richting van mijn studie, alleen een 7 maanden contract. Ik heb ja gezegd en ga 3 augustus beginnen als letselschadebehandelaar. Ik wil ook nog graag een tweede kindje. Ik ga niet wachten op een vaste aanstelling daarvoor. ik wil eerst dit contract volmaken en daarna er voor gaan. Maar ik wil ook gewoon heel graag deze baan hebben.
Dit, als ik terugkom van verlof loopt mn contract nog 5 weken. En ik maak me er niet druk om. Kinderwens ging me toch echt voor
Ik zou de kinderwens er ook niet voor opzij zetten en wat iemand anders al zei, zeker niet voor een tweede kindje ivm het leeftijdsverschil met de eerste. Dat is voor het leven en je weet nooit hoe het met je baanzekerheid zal zijn. Ook met een vast contract kun je er tegenwoordig makkelijk uit vliegen.
Ga voor je kinderwens, maar zet je werk er nog niet voor op een lager pitje. Dat komt wel wanneer je daadwerkelijk zwanger bent. Tot die tijd hoeft je werkgever niks te weten, ook niet dat je een kinderwens heb.
Ik zou niet ala minute beginnen voor een tweede bij je nieuwe werkgever maar wel na een poosje (halfjaar o.i.d.) zou mijn kinderwens ook niet opzij zetten aangezien je überhaupt niet weet of je kunt blijven of ooit een vast contract krijgt. Ik wilde graag een tweede en eigenlijk in augustus stoppen met de pil maar toen kreeg ik een baan aangeboden dus moesten we helaas even wachten, toen in januari gestopt met de pil en vrijwel gelijk zwanger, nu verloopt mijn contract in maart (ben dan net terug van bevallingsverlof) en dan zie ik het wel.. vrees het ergste maar dat is dan maar zo!