ziekmelden ivm bi

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door dorisn, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zit met een probleempje. ik moet nog 7weken werken en dan ga ik met verlof, nu wordt doormn bi het werken eigenlijk te zwaar. ik hoorde van iemand een vaag verhaal dat als ik me nu ziekmeld ik na mn bevalling korter verlof heb dan als ik gewoon zou blijven werken tot 34weken. nu is mijn vraag of het klopt. in mn cao staat dat ik recht heb op minimaal 10weken verlof na mn bevalling. het lijkt mij dat ze daar niet aan mogen komen ook al moet ik eerder stoppen met werken. weet iemand hoe dit nou echt zit?
    liefs doris

2. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Dat is alleen als je van plan was geweest om met 36 weken pas verlof te nemen. Als je de ziektewet in gaat, ga je nl automatisch met 34 weken met verlof. Dan heb je na de bevalling dus nog gewoon nog 10 weken.
    Ik denk dat je kennis daar een beetje mee in de war is.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja helemaal waar, als je met 36 weken verlof zou nemen maar je meldt je voor die tijd ziek word je verplicht 6 weken te nemen dus met 34 weken al verlof te nemen. en dan heb je ook ipv 12 weken na je bevalling 10 weken.

gr mik

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik wilde doorwerken tot 36 weken, zodat ik daarna nog 12 weken bevallingsverlof zou overhouden.
    Helaas kreeg ik ook bi klachten en ben mede daardoor met 24 weken zwangerschap al de ziektewet ingegaan.
    Hierdoor ging mijn zwangerschapsverlof met 34 weken in en hield ik nog maar 10 weken bevallingsverlof over. Gelukkig heb ik nog vakantiedagen erachter kunnen plakken, zodat ik toch 3 maanden van de kleine heb kunnen genieten.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina