Ziekmelden ivm moeheid

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Peet1369, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat veel mensen niet weten is dat je niet verplicht bent om aan je werk door te geven wat de reden van je ziekmelding is. Dit hoef je alleen maar met de bedrijfsarts te bespreken. Dus de pot op met leidinggevenden die nergens iets van snappen. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je ziek bent. Wat er precies is gaat haar/hem geen klap aan.
     
    angela22 en Peet1369 vinden dit leuk.
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar.
    Ik ga richting de 19 weken, maar ben nog steeds energieloos.
    Ik probeer me niet te druk te maken, rustig aan te doen (thuis en op het werk) en regelmatig thuis te werken.
    Is thuiswerken bij jou misschien een optie?
     
  3. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Even een update :) Ik heb maandag en dinsdag in het ziekenhuis gelegen vanwege een grote ontsteking, deze is gedraineerd en ik heb flinke antibiotica via het infuus gehad. Nu thuis de kuur af maken. Hoewel ik nog moe ben voel ik me wel goed, ik hoop dat de moeheid van de vorige weken een voorbode van de ontsteking was. In ieder geval ben ik nu ziek gemeld en heb ik een meelevende manager (ziekenhuisopname laat iedereen een beetje schrikken) dus kan ik nu goed het gesprek aan gaan als de moeheid toch aanblijft..
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  4. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Hoe is het maandag gegaan??
     
  5. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Niet :( zondagochtend was ik zo bekaf al, van niks eigenlijk.. even ontbijt gemaakt, wat opgeruimd en energie was compleet op toen ik de ramen wilde wassen. Ik weet niet eens of ik het goed kan verwoorden maar het komt erop neer dat ik dan al lichtelijk geïrriteerd raak (en dat is voor mij het teken blijkbaar) en als ik dan doorga zoals ik normaliter doe ben ik uitgeput, boos op mezelf en verdrietig. Dit gebeurd op het werk ook en daarom ook deze week nog thuis.

    Ik heb gevraagd om een gesprek met de bedrijfsarts + maandag heb ik contact met mijn leidinggevende. Ik zie het een beetje somber in momenteel. Gelukkig is iedereen heel begripvol.
     

Deel Deze Pagina