Hey meiden, Even mijn hart luchten.. Ik ben vandaag precies 19 weken zwanger van mijn 1e kindje. Ik heb een vaste baan, werk 36 uur op kantoor al 4 jaar. Voordat ik zwanger was, is er een fusie geweest, dit resulteerde in het volgende: alle functies gingen op de schop en er werden nieuwe gecreƫerd. Ik vond toen dat mij onterecht een lagere functie was toebedeeld en ben hiervoor in bezwaar gegaan. Bezwaar werd afgewezen, toen heb ik bezwaar in eerste aanleg ingedient met advies van een jurist. Ik voelde me door dit alles erg ondergewaardeerd. Uiteindelijk na 6 weken uitslag dat mijn bezwaar gegrond is verklaard. Ik ben toen weer aan het werk gegaan. Ik moest toen de nieuwe arbeidsvoorwaarde tekenen waarin ook staat dat ik op elke vestiging ingezet kan worden, toen ik hierom vroeg gaf mijn leidinggevenden aan dat dit niet in cement gegoten is maar dat hij wel wil dat ik contact maak met mijn nieuwe team in rotterdam. Ik wilde dat liever niet maar als het echt moet kan je er niet zoveel mee. We zijn nu een half jaar verder en ben ondertussen zwanger geraakt (verleden jaar een mk gehad met 6 wkn). Nog geen verplichting gehad dat ik naar rotterdam moet. Maar toen ik aankondigde met 11 weken dat ik zwanger was, was de reactie niet heel leuk. Hij zei oke... Gefeliciteerd maar wanner ga je met verlof. Ach ja mannen die leiding geven t kan me niet schelen maar het had wel iets leuker gekund. Toen kreeg ik met 15 weken een mail dat ik mijn kennis in rotterdam moet gaan overdragen aangezien ik met verlof ga. prima dacht ik zoals afgesproken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een klant behandel die onwijs groot is en inprincipe niet in je eentje te doen is. En door de fusie is er nog zoveel aan het verranderen de mensen.uit rotterdam lijken het niet te begrijpen.. het is heel vermoeiend. Het kost me eigenlijk veel meer moeite dan ik had gedacht.. nu ik zwanger ben. een uur eerder de deur uit... Een vestiging waar ik niemand ken.. et is trouwens even tussen.neus en lippen door gezegd dat ik na mijn verlof volledig naar rotterdam moet. Ik had een dag harde buik waarop mijn leidinggevenden me belde wanneer ik weer wilde beginnen.. ik wil geen zwakte laten zien. Dus na 1 dag thuisgezeten te hebben weer gaan werken. Ik krijg 60 mailtjes per dag ik red t niet meer ik kijk heel erg op tegen rotterdam ik kwam vanavond huilend thuis en ben het weekend chagerijnig omdat de maandag zo dichtbij komt. Het wordt me teveel ik ben net volledig in tranen uitgebarsten bij mijn vriend.. en ach wat is hij lief. Maar ik wil me niet ziekmelden maar ik zit op het puntje van overspannen ik weet echt even niet wat ik moet doen.. maar mijn kindje is t belangrijkste en wat ik wel weet is dat ik dit niet ga volhouden...
Meis tis echt een klotesituatie! Ik weet 1 ding heel goed de gezondheid van jou en je kindje gaat voor! Desnoods ga je gedeeltelijk de ziektewet in. Niemand heeft iets aan je als je overspannen bent. Bespreek dit met je vk en vraag haar om advies!
inderdaad bespreek met je vk of ha . En anders ben je gewoon even ziek, NIEMAND is onmisbaar. Succes en laat je niet gek maken. je werkt om te leven he. je leeft niet om te werken!!
Ik begrijp een beetje hoe je je voelt, maar ik hoef nog maar een weekje. De laatste maanden zijn hier erg druk geweest en als klap op de vuurpijl kondigde mijn collega aan dat ze het bedrijf ging verlaten. Toen was er dus geen echte back up meer. Ben nu als een razende twee jongens aan het inwerken. Maar het kost me heel veel moeite. Ben de afgelopen twee dagen ook ziek geweest. Waarschijnlijk gewoon stress in combinatie met lage weerstand. Ik hoef nog maar een week dus ik kom er wel.... Als ik jou was zou ik mijn probleem voorleggen aan mijn vk....maar ook een gesprek aanvragen met je chef.
vrouwke, neem contact op met de arbo, als je hun de situatie uitlegt en zij besluiten dat je gedeeltelijk de ziektewet in kunt of een andere optie hebben die voor jou te doen is, kan je baas hoog of laag springen. hij heeft er dan niks over te zeggen. jij en je kindje zijn het belangrijkst en je zou het jezelf nooit vergeven als jou of je kindje iets zou overkomen door zoiets als je werk..
wat een vervelende situatie! kan me goed voorstellen dat je je niet graag ziek meld. ik was tijdens mijn zwangerschap ook erg vermoeid door drukte op mijn werk en diensten etc. eigenlijk trok ik het helemaal niet meer maar ik wilde me ook niet ziek melden. Uiteindelijk ben ik op een zondagmiddag heel ziek geworden en bleek ik een veel te hoge bloeddruk en leverfunctiestoornissen te hebben, meteen opgenomen in het ziekenhuis met 27 weken, en een hoop medicatie gehad om de bloeddruk omlaag te krijgen. De rest van de zwangerschap mocht ik niet meer werken en verder niet veel meer doen en heb ik nog 5 opnames gehad. Achteraf gezien wou ik dat ik veel eerder naar mijn lijf had geluisterd. Het is helemaal niet gezegd dat jou ook iets gebeurd maar als je zo vermoeid bent is dat wel een signaal van je lijf, voor jouzelf en je kindje zorgen is op het moment het belangrijkste. En als je tgv de zwangerschap ziek bent dan krijgt je werk je salaris vergoed door het UWV dus daarover hoef je je geen zorgen te maken. succes!
Hey lieverds, Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben vandaag vrij ivm werkzaamheden bij mij thuis. Maar kijk zo op tegen morgen. En ik vind het erg moeilijk om mijzelf te verwoorden tegenover mijn leidinggevende ik wil me niet kwetsbaar opstellen want als hij vraagt wat wordt je teveel en nu even specefiek klap ik dicht omdat t alles is ik kan noet 1 ding opnoemen! Het is 1.30 uur reizen naar Rotterdam woon in de binnenstad van den haag. Hoe werkt dat dan met de arbo wie moet ik dan bellen de arts? Xxx bedankt voor jullie reacties
Bij je baas een gesprek bij arbo aanvragen, of als je weet wie je arbo is zelf even bellen. Werkt niemand mee ff UWV bellen. Hoop dat er naar je geluisterd word! en als ze vragen wat er is zeg je dat het alles bij elkaar is. 1,5 uur is idd wel erg lang.
Hey meiden, Vrijdag ben ik voor controle bij mijn verloskundige geweest en heb ik vervolgens contact gehad met de bedrijfsarts. Van mijn verloskundige heb ik een verklaring gekregen met een advies rustiger aan te doen ivm extreem veel harde buiken. Met de arbo heb ik de afspraak gemaakt om halve dagen te gaan werken. Over 2 weken heb ik weer contact om te kijken hoe dit gaat. Vandaag en morgen werk ik uit Den Haag.. op eigen verzoek. ben er een stuk rustiger onder.. hoop dat ik me nu wat meer kan ontspannen!