van ww naar wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Doncky, 8 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doncky

Doncky Actief lid

14 sep 2015
    299
    1
    16
    Hallo

Ik heb in juni mijn wazo aangevraagd.
    Mijn verlof gaat in op 19 juli.
    Ik heb nog geen beslissing gehad dan kan nog wel 6 weken duren las ik.
    Ik vraag me af hoe het zit met betalingen.
    Want mijn ww loopt dan tot 19 juli.
    Die inkomsten kan ik dan pas 1 augustus doorgeven.
    Dat zou dan over 2,5 week gaan. Maar ik weet nog niet wanneer en of ik wazo krijg. Want wanneer zou die betaling dan zijn.
    Krijg dus na 1 augustus maar helft van wat ik normaal krijg?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Doncky,

Ik kan me voorstellen dat je vragen over de betalingen WW en je Zwangerschaps- bevallingsverlof (WAZO) hebt.

Het klopt dat je op 1 augustus 2016 je inkomstenopgave formulier van juli dient in te vullen en te versturen. Daarna betaalt de WW je van 1 tot en met 18 juli.

Binnen vier weken na je aanvraag ontvang je je beslissing, over je WAZO, via Mijn UWV. De eerste betaling van je WAZO kan een paar weken in een keer zijn. Bijvoorbeeld je ontvangt op 2 augustus de toekenningsbrief dat de WAZO per 19 juli is toegekend dan wordt 19 juli tot en met 31 juli 2016 in een keer aan je betaald. Daarna is de betaling per week achteraf bijvoorbeeld week 31 wordt op woensdag in week 32 op je rekening bijgeschreven.

Meer informatie over betaling en WAZO: Na mijn aanvraag van de WAZO-uitkering - UWV - Voor Particulieren.

De hele maand juli wordt gedeeltelijk door de WW en door de WAZO betaald. Het tijdstip van betaling is voor de WW in augustus dit kan ook voor de WAZO gelden.

Ik wens je een voorspoedige bevalling.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

3. Doncky

Doncky Actief lid

14 sep 2015
    299
    1
    16
    Hallo,
    Ik zie hier staan dat jullie zeggen binnen 4 weken na aanvraag.
    Daar zit ik inmiddels op en nog steeds niks nieuws qua berichten op mijn uwv. Wanneer kan ik dat verwachten?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Doncky,

Ik begrijp je dat je graag de status van je WAZO aanvraag wilt weten.

De collega?s van de klantenservice hebben inzage in je dossier en de status van de aanvraag.
    Contactinformatie klantenservice: Contact met UWV - UWV - Voor Particulieren

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina