baarmoedermond van 5 naar 3,5cm in twee weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boem, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boem

boem Lid

7 dec 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baarmoedermond is in de afgelopen twee weken verkort van 5 naar 3,5 cm. Is dit normaal? Volgens mijn verloskundige is 3,5 cm niks om je zorgen over te maken, maar als het in twee weken zoveel korter wordt, dat is toch niet goed? Iemand hier ervaring mee?
    Ik ben nu 25 weken zwanger en heb heel erg veel last van veel harde buiken (al vanaf week 19, vrijwel de hele dag continue), dat maakt dat ik mij extra zorgen maak...

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt...harde buiken zo vroeg al is volgens mij niet echt goed...

Mijn bbm is ook gemeten bij de 20 weken echo en deze was toen 5,5 cm. Maar ik weet dat die mevrouw toen tegen me zei dat vrouwen onder de 3,5 of 3 cm kans hebben op vroeggeboorte.

Voel je je er niet goed bij, zou ik echt aan de bel trekken. Het is ineens 2 cm korter geworden, dus dan zou ik me ook afvragen hoe dat zou komen. En zou ik zeker om uitleg/ nader onderzoek vragen!!

Succes in ieder geval!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Vanaf 2.5 loop je meer risico dus op dit moment is hij nu nog netjes.
    Maar hou het in de gaten, zeker als je zoveel harde buiken hebt.
    Heb je nu volledige rust voorgeschreven?
    Is nogal heftig om nu al zoveel harde buiken te hebben en dan maak je misschien meer kans op een vroeggeboorte.
    Als je het niet vertrouwd idd echt aan de bel trekken.

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Tussen de metingen kan heel veel verschil zitten hoor, ik had bij 22 weken een lengte van 4.0 en een week later 5.2 en met 34 weken 3.5 en met 35 weken weer 4.8 dus heel uiteenlopend. Onder de 3 hoefde ik me geen zorgen te maken zij de gyn en ik had ook al harde buiken met 18 weken. Ik ben nu 37 weken, dus voldragen. De metingen kunnen per persoon verschillen zelfs als de zelfde persoon 2x achter elkaar meet kan er behoorlijk verschil in zitten. vertrouw op je gyn want die laat je met dreigende vroeggeboorte echt nie zomaar gaan.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn bmm was bij 29 weken 3 cm en dat was volgens het zh aan de krappe kant en verklaarde mijn vroege weeën..
    Als je ongerust bent gewoon de vk nog een keer bellen en vragen om een duidelijkere uitleg en kun je je vragen ook kwijt..
    En zeker rustig aan gaan doen nu.. Nu al zoveel harde buiken is niet zoals het hoort..
    Succes meid..

Deel Deze Pagina