Lastige situatie. Maar gewoon rustig aan beginnen morgen, als het niet gaat tegen een uur 12 of einde dienst dan kan je je alsnog ziekmelden. Je kan beter iets langzamer werken en goed om je houding denken, dan dat je na een paar uur al last krijgt van je rug.
Ja het vervelende is misschien dat ik avonddiensten werk, ik ben smorgens dus druk met de verhuizing en onze dochter en smiddags moet ik werken tot savonds. Maar goed qua verhuizing doe ik nu niet veel, kasten leeg ruimen dochter naar oppas brengen als we die die dag hebben en veel regelen.
Pff wat wat een ellende was het gisteren. Er was geen hulp in de keuken geen tijd voor pauze. Toen mijn collega vroeg of het wel ging, heb ik er alles uitgegooid. Vanaf toen heeft ze de pieper van me overgenomen en heb ik rustig aan gedaan. Wel gewoon meegeholpen in de zorg omdat t niet anders kon. We waren immers maar met z'n 2e. Ik heb afgesproken met haar dat ik vandaag de pillen doe, en zij gaat de gang op. Ik voel mijn rug met de dag erger worden. Ik ben benieuwd morgen.
Gatsie, wat een kutcollega Die opmerking! Ik lees even mee, weet helaas hoe erg het is in de zorg. Werk ook 20 u toevallig, en ook veel last van rugpijn maar ook harde buiken. Het voelt enorm balen om je ziek te melden idd, je weet hoe veel tekorten er al zijn en alle collega's worden overvraagd.... Toch is dat ergens niet ons probleem.... Ik werk sinds kort de korte diensten ipv de lange, is dat nog een optie voor jou?
Ik stond vanmorgen onder de douche, heb behoorlijke rugpijn, en ik dacht ik meld me ziek. Ze waren natuurlijk niet blij.. maar ik heb gezegd dat ik nu even aan mezelf en de kleine moet denken. Morgen dus gesprek met mijn leidinggevende. Ik heb haar wel een berichtje gestuurd dat ik me ziekgemeld heb. Korte diensten zou dan savonds 3 uurtjes zijn, maar die vind ik ook best zwaar. Heb dan de hele dag thuis gehad Dochter ligt dan net op bed, en dan moet ik nog gaan werken tot 23.00 uur. Van hoelaat tot hoelaat is die dienst bij jullie? Wat naar harde buiken erbij. Merkte gisteren dat ik ze ook soms heb. Idd het is eigenlijk gewoon belachelijk dat je je schuldig voelt om je ziek te melden. Omdat je weet dat je collega's het dan op moeten vangen voor je, en hun ook al op hun tenen lopen en heel veel moeten werken.
Ik zou naast een gesprek met je teamleider ook een afspraak maken met de arboarts. Deze is er om je te beschermen tegen oa werkdruk etc. Samen met de Arboarts kan je afspraken maken, die je teamleider moet volgen. Hij kan het advies naast zich neerleggen mits er bepaalde gronden zijn, en die zijn er niet want je bent zwanger en hij kan gewoon via het uwv geld krijgen voor jouw ziekmelding om iemand in te huren. Mochten ze dan niet doen, dan zegt dat wel iets over het bedrijf waar je werkt. Wij hebben diverse medewerkers lopen, ook een aantal in de ziektewet helaas. Luister naar je lichaam!
Goed dat je je hebt ziekgemeld hoor! Het zijn toch tekenen van je lichaam en je moet ernaar luisteren. Zoals je zegt het beste voor je kleintje ook! Idioot inderdaad hé, dat je je dan zo onwijs rot voelt als je je ziek moet melden. Maar eigenlijk is zwanger zijn en werken in de zorg gewoon geen combinatie. Bij ons zijn de korte diensten heel wisselend; in de avond van 5 tot 9, morgen heb ik bijvoorbeeld een vroege van 7 tot 12 (die vind ik onwijs zwaar ook), en overmorgen van 8 tot 2... Dus die is weer wat langer, maar dan werk ik 1 op 1 met een gehandicapt kindje, is toch minder pittig... Al met al weet ik niet zo goed of ik het vol ga houden; heb echt heel veel last gehad van harde buiken na mijn diensten van do, vrij en zaterdag... Gisteren hele dag op de bank gehangen, maar toen ik even 10 minuten ging wandelen weer de hele avond een zere buik gehad. Ga het donderdag echt goed aangeven bij de VK, ben benieuwd! Wat zegt jouw VK ervan dan? Is misschien fysio nog een optie voor je, vanwege die rugpijn? Ja, in jouw geval wel lastig, omdat je overdag dus ook al druk bent met je dochtertje! Dan is in de avond werken eigenlijk niet fijn... Goed dat je het gaat bespreken met je leidinggevende. Ben benieuwd wat ie voor oplossingen heeft!
Smorgens is het idd ook wel zwaar. Zowiezo goed aangeven bij de verloskundige ja. Ik moet er volgende week naar toe, heb gezegd dat ik dat eerst wilde afwachten. ( En idd anders fysio ) Maar ze stelde voor om therapeutisch te gaan werken.. ik heb natuurlijk gelijk weer ja gezegd, meer ook uit schuldgevoel.. Gisteren ziekgemeld en nu word er alweer gezegd dat ik therapeutisch mag komen.. Geloof dat een arboarts dat alleen voor mag stellen of heb ik dat helemaal verkeerd..? Maar jij moet dus ook wel rustig aan gaan doen als je last hebt van je buik.