Zwanger en ineens nieuw werk gekregen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Suzan1234, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzan1234

Suzan1234 Lid

25 aug 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik krijg over 2 weken zwangerschapsverlof, ben nu namelijk 32 weken zwanger. Nu heb ik 2 weken geleden ineens gehoord dat Op mijn werk ons hele team, na 5 jaar, ineens heel andere werkzaamheden moet gaan doen. Ons team wordt uit elkaar gehaald en we zitten voortaan dus niet meer bij elkaar Omdat ik nog maar 4 weken hoefde te werken, hoef ik pas met de nieuwe werkzaamheden te beginnen na mijn verlof. De werkzaamheden die ik moet gaan doen lijken me erg moeilijk en erg daarnaast heel saai. Niet echt leuk dus. Ik neem me steeds voor dat ik er straks gewoon het beste van moet proberen te maken. Maar en een nieuwe baby en een nieuwe baan lijkt me eerlijk gezegd voor mij teveel. Ik kan er 's nachts soms niet goed van slapen. Mijn collega's zijn eigenlijk net zo geschrokken als ik, zij zijn alleen niet zwanger. Het management ziet deze verandering alleen maar als een stap vooruit voor ons.

Zijn er hier mensen die ook zoiets hebben meegemaakt of die ba hun verlof meteen zijn begonnen met een nieuwe baan. Hoe beviel dat?

Alle tips zij welkom. Groetjes Suzan!

2. Iefie

Iefie Niet meer actief

Mijn bedrijf zit midden in een reorganisatie..en ik ben met verlof! Ik heb geen idee wat er dalijk voor mij is als ik weer terug ben, maar ik heb dit wel besproken met mijn baas. Ik heb uitgelegd dat ik mij zorgen maak over mijn positie omdat ik die nu niet kan verdedigen. Voor mijn baas is het net zo onzeker en kunnen we alleen afwachten, maar er viel een last van mijn schouders nadat ik hem deelgenoot had gemaakt. Inmiddels zit ik al lekker in m'n verlof en kan ik het meer relativeren en ben ik er niet meer zo mee bezig. Ik zie het straks wel. Nu geniet ik van mijn verlof! Zou het dus bespreken met je baas en daarna zo snel mogelijk proberen los te laten. Je hebt er geen invloed op. Succes!

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum Belgiƫ
    Vorige keer ben ik ook teruggekomen na een reorganisatie. Kreeg er bovenop de job die ik al had, een heel nieuw stuk bij. In het begin was het wat zoeken en aanpoten omdat het ene niet aansloot met het andere, maar het is toch goedgekomen.

En nu: ik hoop eigenlijk op een volledig nieuwe functie als ik volgend jaar opnieuw begin (hopelijk is mijn baas het ermee eens dat ik doorschuif...)

Maar in jou geval lijkt het me idd niet leuk als je er geen uitdaging in lijkt te vinden... :( Kan je intern niet naar een andere functie postuleren; als je dan toch van 0 moet beginnen, kan je net zo goed voor een leuke job gaan...

Deel Deze Pagina