Hoe doen jullie dit met het werk? Ik heb behoorlijk last van zwangerschapsdementie. Vergeet werkelijk alles en laat ook alles uit mijn handen vallen(op mijn kindjes na gelukkig). Laats nog eeuwen lopen zoeken naar een pan, die allang op het fornuis stond te koken. Vitaminenpil geeft mijn man mij, want ik weet gewoon niet of ik ze wel of niet heb ingenomen. Loop 10x voor het zelfde naar boven en ben boven alweer kwijt waarvoor ik kwam. Een gesprek voeren met mij is onbegonnen zaak, weet halverwege het verhaal al niet meer waar het overging Ik ben verpleegkundige, een beroep waarin fouten fataal kunnen zijn. Ik zie er dan ook er tegenop om weer aan het werk. Op het moment ben ik nog druk aan het solliciteren dus ik hoef ook nog niet aan het werk. Ben heel benieuwd hoe andere dementerende moeders dat doen als ze weer aan het werk moeten
Tja, ik had er ook veel last van, maar ben wel gewoon weer gaan werken uiteraard. Ik heb stapels post-its versleten in de eerste maanden, haha. Alles moest ik opschrijven. En nog..... Het gaat wel iets beter inmiddels, maar met 3 kinderen, huishouden en bedrijf ben ik zo druk in mijn hoofd dat ik gewoon nog steeds veel vergeet en niet opsla.
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik herken het. Bij mij uit het zich vooral in minder concentratie op werk. En ook dingen vergeten op werk en thuis. Vervelend vind ik het, ik heb in eerste maanden ook wel foutjes gemaakt ik werk als secretaresse, terwijl ik mezelf controleer en zeker weet dat ik alles goed geregeld heb en dan erachter komen dat je stomme foutjes maakt haha. Apart is t, kon me er niets bij voorstellen maar het is net alsof er echt een deel hersenen is uitgevallen. Als verpleegster lijkt het me ook lastig , je moet dan niet vergeetachtig zijn. Ook thuis vergeetachtig haha, lekker chaotisch. Je hebt gewoon veel aan je hoofd met een baby. En ik wil alles tegelijk. Ik weet ook niet of t overgaat. Ze zeggen van niet. Veel succes in ieder geval. Misschien meer dingen opschrijven...
Hier ook last van dementie. Wel alstig, zeker omdat ik ook nog hoofd van de afdeing ben. Nu is mijn afdeing niet zo groot heb 2 personen onder me, maar toh. Ik heb twee weken geleden duideijk aangegeven dat ik geen grote partijen meer afhandel, daar ik de helft vergeet. Gelukkig is er veel begrip hiervoor, maar ik baal als een stekker. Klein vorbeeld, als er een receptie is van een uur en er komen 70 man, dan boek ik gerust 70 uren in ipv 1 uur voor 70 man.... Scheelt zo'n 4000 euro, hihihi. Ik ben blij dat ik alle begrip heb van werk, en prijs mij gelukkig dat ik hier werk. Er zijn er zat die dat neit hebben.
Dat komt ook weer goed hoor.. Vergeet niet dat je met verlof bent en je niet zoveel van jezelf vraagt als wanneer je aan het werk bent, qua concentratie. Maar ik begrijp dat je je zorgen maakt. Bij mij sloeg het pas echt toe nadat ik met verlof was, en het werd ook weer snel minder rond de tijd dat ik aan het werk ging. Het heeft een functie, want het zorgt ervoor dat je je rond de geboorte op je baby kan richten en je wereld kleiner wordt. Maar dat gaat ook weer de amdere kant op. Misschien kan je vast wat "oefenen" door dingen te doen waar je je op moet concentreren, puzzeltjes, boek lezen. En de eerste weken als je weer aan het werk bent proberen de echt lastige of risicovolle dingen nog niet te doen. Zodra het saai wordt weet je genoeg
Ik ben altjjd al chaotisch, maar het is alleen maar erger geworden...heb soms echt het gevoel er niet helemaal bij te zijn, erg vervelend als je op je werk zit..
je zal het nog niet voor kunnen stellen maar het komt echt goed als je weer gaat werken. Dat had ik ook , dan wordt er meer van je gevraagd en veel meer nadenken. Eigenlijk heel verfrissend om na een periode luiers en voeden weer wat anders te kunnen doen met je hoofd. Bij mij is het toen ik aan het werk ging vrij snel weggegaan. Maar toen ik er nog middenin zat en nog niet werkte vreesde ik er ook voor. Komt echt goed!