Hallo, Op dit moment zit ik door faillissement van mijn bedrijf in de uitkering en dat al een half jaar lang. Sinds vandaag weet ik dat ik zwanger ben geworden. Ik heb nog geen afspraak bij verloskundige gemaakt. Mijn zwangerschap is heel pril en er kan van alles nog gebeuren. Wanneer moet je dit melden aan de uitkeringsinstantie? Moet ik direct zwangerschap verklaring hebben van de verloskundige? Hoe gaat dit eigenlijk? Met vriendelijke groeten, Eliza
Beste Elizabett, Je hebt op dit moment een WW-uitkering en je wilt weten wanneer je door kunt geven aan UWV dat je zwanger bent. Doorgeven dat je zwanger bent kan je doen tot uiterlijk 8 weken voor de verwachte bevallingsdatum. Je kunt hier dus nog even mee wachten tot je wat meer zekerheid hebt. Een zwangerschapsverklaring hoef je niet mee te sturen bij de aanvraag. Je moet deze verklaring wel hebben omdat UWV hier tot 1 jaar na de einddatum van de zwangerschap nog om kan vragen. Actuele informatie over de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare