Dag dames, Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ben vandaag 21w 2d zwanger, sinds afgelopen week enorm pijn mijn bekken. Dit loopt door tot mijn stuitje, zitten is amper mogelijk. Als ik zit straalt het ook door naar de achterkant van mn boven benen. Mijn rug doet ook enorm zeer :x. Ik werk momenteel 37 uur per week in een slagerij waar ik vaak moet tillen. Ben eigenwijs, en til soms zonder dat ik er erg in heb ... Geef de laatste tijd wel meer uit handen. Ik heb 3 werkdagen van 7 tot 5 en ik merk dat ik dat nu niet niet trek.. De andere 2 dagen werk ik van 7 tot 1 en dan is te doen. Moet ik nu de vk bellen dat ik last heb van mijn bekken? En dat ik dan fysio krijg? Ik zou graag willen minder qua werk.. Dat ik elke dag werk van 7 tot 1. Mijn leiding gevende heeft eerst aangegeven toen ik thuis was voor bandenpijn, dat ik ook achter de kassa kon gaan zitten.. Maar ik kan minimaal 30 min zitten en dan doet mn stuitje enorm zeer.. Hoe pak ik dit aan? Eerst de vk bellen en overleggen wat zij het beste vind? Of met de leidinggevende praten en aangeven dat het niet meer kan..
Je kan meteen een fysio bellen, dit hoeft niet via de verloskundige te gaan. Dit heeft bij mij heel goed geholpen (tips qua zitten, liggen, draaien, opstaan enzovoorts)
Inderdaad, fysio (liefst een bekkenfysio) bellen. Die kunnen je misschien helpen met tips over draaien, tillen, bukken etc. Daarnaast heb ik erg veel baat gehad bij een bekkenband en tape op m'n rug en benen. En je kunt misschien wel eens aan je leidinggevende je probleem voorleggen en vragen of er misschien iets veranderd kan worden zodat het werk iets gemakkelijker wordt?? weet niet de mogelijkheden in een slagerij helaas.. Sterkte!
eerst maar de bekken fysio bellen, en in overleg met je baas/leidingevende gaan (zou ik doen) direct minderen in uren weet ik niet misschien afwisselend werken als dat mogelijk is kwa zitten en staan
ja, een goede bekken thereapeut zoeken, een die werkt met de Cecile Rost methode, dat heeft mij echt enorm geholpen! Kon met oefening zelf mijn bekken weer recht zetten, zodat de pijn weg ging
Hoi. Ik zit ook met het zelfde probleem.. Ondanks de oefeningen en tips van de bekkenfysio is het werk erg zwaar. Werk met gehandicapten met een zeer laag niveau. Ik krijg nu ondersteuning van een stagiaire zodat ik meer rust kan nemen. Met regelmaat un kwartiertje of half uurtje gaan zitten/liggen. Al vind ik het vinden van een balans erg moeilijk. Ik zit er nog steeds mee te trubbelen. Ben aan het denken binnenkort therapeutisch te werken zodat ik niet meer hoef te tillen, trekken,sjorren