Ontslag vanuit onderwijs, toch recht op compensatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Daycey, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Beste medewerker van UWV,

Ik word per 1 augustus ontslagen vanuit mijn baan in het basisonderwijs. Dit was al voor mijn zwangerschap bekend. Mijn verlof zal lopen van half mei t/m augustus. Nu is het in het onderwijs zo geregeld (dacht ik gelezen te hebben) dat je 3 weken van de zomervakantie aan je verlof vast mag plakken (compenseren), indien je verlof in deze vakantie valt. Nu begint de zomervakantie voor mij pas op 20 juli en zou ik dus 2 weken/ 1,5 week verlof hebben in de vakantie voor ik ontslagen word.

Heb ik recht op compensatie van deze weken of van de gehele 3 weken, omdat ik uit het onderwijs kom?

Na mijn verlof ga ik verder als gastouder en daar wil ik per 1 september mee beginnen, omdat de zomervakantie ook dan is afgelopen. Als ik hier inkomen uithaal, heeft dit dan gevolgen voor mijn verlofvergoeding als mijn verlof nog doorloopt na evt bovenveschreven compensatie?

Ik zie het antwoord tegemoet,

Daycey

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Daycey,

De compensatie waarover je vraag gaat, is geen regeling die door UWV wordt uitgevoerd. Ik kan je hierover dus geen advies geven. Ik raad je daarom aan om deze vraag voor te leggen aan je werkgever of je eventuele vakbond.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina