Het werk in de thuiszorg begint me erg zwaar te worden. Het is erg lichamelijk dus steeds bukken, reiken, zuigen, dweilen enz. Heb vaak harde buiken met bukken, mijn banden protesteren en ben ronduit kapot als ik thuiskom. Ik werk 's morgens en ben de rest van de dag niet tot veel meer in staat dan de boodschappen snel doen en te koken omdat mijn zoontje en baby in de buik gezond moeten eten. Ik voel me ook vaker boos en verdrietig doordat ik het thuis niet meer gebolwerkt krijg. De was ligt in stapels om weggewerkt te worden, afwas blijft maar staan enz. Afgelopen week is mijn moeder een dagje komen helpen omdat ik het niet meer zag zitten met het huishouden. En mijn vriend zie ik alleen het weekend dan doet hij ook wel wat. Ik heb al aangevraagd minder te werken, daar hoor ik nog van. Toch ben ik niet het type om voor mezelf en baby te kiezen en me gewoon ziek te melden. Ik weet ook niet of dit bovenstaande genoeg redenen zijn. Kijk, ik loop nog rond, en lijd niet aan ernstige pijnen ofzo. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie raad?
Ik zou dit gewoon bespreken met de ARBO dienst op je werk. Misschien kun je minder gaan werken of vervangend werk gaan doen (zittend ofzo?). Succes!
als ik jou was zou ik gewoon aanvragen of je voor een gedeelte in de ziektewet kan gaan of idd ander vervangend werk kan gaan doen. Als jij het niet meer trekt moeten ze je iets anders aan kunnen bieden en anders moet je gewoon miner gaan werken.. ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik zit zelf ook al vanaf week 22 voor 50% in de ziektewet en dit is de enige manier geweest voor mij om mijn werken nog vol te kunnen houden, hoewel het de laatste weken toch ook weer erg zwaar is nu hoor! gelukkig morgen mijn laatste dag! ik zou gewoon contact opnemen met de ARBO en kijken wat zij er van zeggen en gewoon oet bij stuk houden dat je het zo echt niet nog tot het einde gaat trekken! succes
Ik zit zelf ook in de thuiszorg en ben ook bang dat ik het straks niet meer aan kan. Ik heb nu soms al moeite met trappen op lopen en bukken. Ik ben ook niet het type om me ziek te melden. Maar we moeten we om ons zelf denken en om onze baby. Kan je niet een gesprek hebben met je verloskundige en vragen wat je het beste kan doen? Vaak mag je ook wat minder werken als zij dat aangeeft. Ik heb iig mijn zwangerschapsverklaring al gegeven op het werk. Als ik thuis kom te zitten krijgen ze het vergoed. Zo'n probleem zal het dan wel niet zijn denk ik voor hun. Gelukkig zijn ze op mijn werk heel meegaand en kan ik ook zo zittend werk doen als ik het aangeef dat ik niet meer kan.
Bedankt voor de reacties! Ander werk is geen optie binnen het bedrijf. Ze zouden contact opnemen met de arbo, maar het duurt me te lang. Elke dag is er 1 teveel voor mijn gevoel. Ik denk dat ik gewoon dringend een paar dagen rust nodig heb, dus ziekmelden. En daarna kijk wat er geboden kan worden zoals inderdaad 50% ofzo. Zou dat wat zijn? Ik merk trouwens ook dat ik me erger aan clienten. Dan denk ik: "loop ik me hier uit te sloven terwijl ze beter kunnen dan ik". " Of zag het er bij mij thuis maar zo netjes uit".
ik werk dan wel niet in de thuiszorg, maar ik heb moeten knokken om een beetje medeleven. ik had last van bi en harde buiken. vanaf 27weken liep ik volledig thuis omdat ik het echt niet meer trok. ik ben zelf ook niet het type om me ziek te melden maar op een gegeven moment houd het gewoon op en moet je voor jezelf en je kleine kiezen. tis niet makkelijk, maar je moet wel. het enige zinnige dat ik hierover kan zeggen is dat je goed naar je lichaam (en je kleintje) moet luisteren. na de zwangerschap heb je daar ook weer profijt van. ik heb (achteraf gezien) veel te lang doorgelopen en ben te eigenwijs geweest. ik heb er nu nog dagelijks last van in de vorm van oververmoeidheid en bi die nog niet weg is. ik wil je niet bang maken, maar dit is een periode in je leven dat je vooral aan jezelf moet denken. ga een gesprek aan met de arbo en als het je te lang duurt, gewoon ziekmelden. liefs doris
Je hebt het recht om je baas om vervangend/aangepast werk te vragen als je het niet meer red! Dus ik zou vragen of je papierwerk kunt doen, zodat je in ieder geval achter een bureau zit. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Ik werkte toen achter de bar in een sportschool.
Vandaag gebeld en ze waren heel schappelijk. Ik mag eerst tot rust komen en dan kijken we verder naar minder werk of aangepast werk. Een pak van mijn hart, kan wel janken van blijdschap en alle moeheid.
ik werk zelf ook bij de thuiszorg en zit al 2 weken thuis ivm bekkenklachten ed . heb hier al veel langer last van gehad maar heb toen gevraagd om makkelijke mensen dus bijvoorbeeld opstarten of alleen aankleden of begeleiden . dit is lang goed gegaan tot ik er echt niet meer tegen kon , Avond diensten vond ik ideaal . t is dan wel s avonds maar je hebt geen douchebeurten , steunkousen die je aan moet trekken alleen uittrekken en omkleden en medicijnen aanreiken of ogendruppen. Misschien kan je dit ook vragen ? in elk geval zet je zelf op de eerste plaats , de clienten krijgen hun zorg toch wel ...
Nou ik ben "maar" thuishulp A en mag deze handelingen helaas niet verrichten. Hoever ben jij nu zwanger?
ik ben al/pas 33 weken hihi maar ja huishoudelijk werk is idd nog zwaarder zeker als je een veel eisende client hebt he ik had de eerste zwangerschap niet veel klachten , was toen nog maar 21 hihi en heb tot de dag van mijn verlof nog ramen gezeemd haha maar als jedan ook nog je eigen huishouden en kinderen naast je werk ( of eigenlijk andersom ) hebt is t idd heel zwaar dan zou ik gewoon even rustig aan doen en miss proberen om bijv 1 client per dag te doen ? sterkte ermee
Bedankt Ik ben nu bijna 34 jaar misschien dat dat ook meetelt Gelukkig wordt het nu geregeld op mijn werk en probeer ik iets van rustdagen in te lassen.