Dag dames.. Ik ben mom2be ben 21 jaar oud en zwanger van mijn eerste kind.Ik studeer verpleegkunde en zit nu in de derde jaar.Vanwege misverstand met vorige stageplek en discriminatie werd ik van mijn vorige stage ontslagen...Nu een paar weken verder is een hoop veranderd..zoals jullie het kunnen zien op mijn banner ben ik 6 weken zwanger..Ik begin maandag met mijn stage bij een niet aangeboren hersenletselafdeling.Ik zit nu in twijfel want ik wil wel aangeven dat ik zwanger ben maar mijn studieloopbaanbegeleider zegt dat dit niet handig is.Ik wil gewoon mijn stage halen maar de gezondheid van mijn kind staat op nummer 1 en ik weet zeker dat als mijn vriend ziet dat ik het te zwaar ervaar dat ie mij niet met mijn stage door laat gaan...om mijn verhaal kort te maken... Wie heeft zo'n vergelijkbare situatie meegemaakt? En hoe ben je hiermee omgegaan? Of wie werkt op zo'n afdeling en hoe heb jij dit gedaan tijdens je zwangerschap? Alvast bedankt dames Gr Mom
Ik denk dat ik gewoon de stage zou starten... ik bedoel je bent nu pas net zwanger en je hebt al op korte termijn die stage... de eerste weken zal men vast niet eens kunnen zien dat je zwanger bent. Wanneer je het geluk hebt dat je je goed voelt en goed blijft voelen, dan kan je prima je stage afronden hoor. Tegen de tijd dat je stage klaar is, ben je misschien net halverwege je zwangerschap.
Gewoon starten met stage. Het is nog pril, stage is op korte termijn en duurt ook niet lang, dan ben je aan het eind van stage ook nog niet zo ver in de zwangerschap.
Gewoon starten!! Je bent nog zo pril, beter nu dan met 6 maanden moeten beginnen met evt wat lichamelijke klachten.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben zelf net 23 en zit in het vierde leerjaar van de bbl opleiding tot verpleegkundige. Mijn zoontje is vandaag 6 weken oud en ben dus tijdens een groot deel van het derde leerjaar van mijn werken en leren opleiding zwanger geweest. Eigenlijk de hele periode, zelfs nog tijdens mijn zwangerschapsverlof op het einde heb ik zoveel mogelijk geprobeerd mijn werk (thuiszorg) en school door te laten gaan. Gelukkig heb ik een heel voorspoedige zwangerschap gehad, wel in het begin heel erg moe, maar luister naar je lichaam en neem extra rust. Momenteel zit ik dus nog thuis met zwangerschapsverlof maar wil vanaf volgende week wel weer mijn schooldagen oppikken. Ook probeer ik thuis zoveel mogelijk mijn verslagen te maken. Natuurlijk is het afhankelijk van je zwangerschap, bevalling en je kindje straks, maar mijn streven is wel mijn opleiding hopelijk zonder vertraging tegen de zomer af te ronden. Mijn advies, gewoon starten met je stage, het zou zonde zijn om zo vroeg al of bij voorbaat te stoppen en (weer) een stage niet te halen! Afhankelijk van je gevoel en contact met je begeleider zou ik van je zwangerschap vertellen. Mocht je meer willen weten of nog vragen hebben, vraag gerust!
Gewoon starten wie weet heb je een hele makkelijke zwagerschap... Ik heb ook tot 36 weken volledig in de zorg gewerkt.
Je bent pas 6 weken zwanger... gewoon doen. Stel dat je op een gegeven moment een baan in de verpleging krijgt en voor de 2e keer zwanger raakt, dan zal je ook tot het einde door moeten werken.. Beter nu stage lopen dan verder in de zwangerschap of als kind geboren is.ik werk ook in de zorg en heb tot 36 weken door gewerkt bij de eerste
Beste dames Dankjewel voor jullie reacties...de bedoeling is zeker dat ik met mijn stage ga beginnen.Alleen wou ik bijv tips hoe ermee om te gaan(zwanger zijn stage lopen/werken) Bedankt voor jou verhaal lilly90 Ik krijg zo'n boost als ik jou verhaal lees... Ik zou heel graag jn contact met je blijven Gr Mom