Pffff jeetje ik moet mn verhaal kwijt hoor. Gisteren een gesprek gehad met de ARBOarts inzake de extra pauzemomenten als zwangere. We zijn tot de overeenstemming gekomen dat dit ingezet dient te worden. Ik heb een hiervoor een afspraak gepland met mijn bazin en de personeelsconsulente. En nu komt het, n woeste bazin aan mn buro, waarom ik de personeelsconsulente erbij wil hebben, ik werk voor haar en moet er met haar uitkomen. Eind van het gesprek, nadat er over en weer veel gezegd was, was dat zij mn bazin was en zij bepaalde welke uren ik werkte en hoe die ingedeeld werden. En dat zij niet wenst aangesproken te worden als 1 van mijn vriendinnen en met respect behandeld wenst te worden. Waarop ik zei dat ik ook met respect behandeld wens te worden en dat het bij mijn weten binnen ons bedrijf zo is dat er geen hierarchie is en alle dingen, leuk of niet leuk bespreekbar zijn. Nou verkeerd gedacht want zij is van mening dat dat die hierarchie tussen haar en mij er wel degelijk is. En dat ze wel evn ging bellen naar de personeelsconsulente en dan zou aangeven dat ze niet met mij wenst samen tewerken. Nou heb ik een vast contract dus het loopt allemaal niet zon vaart, kan hooguit op een andere vestiging geplaats worden. Jullie begrijpen dat dit mij even teveel werd. Ik zit in dilemma of ik dit met de ARBOarts zal bespreken. Ik zit er tegenaan me ziek te melden terwijl ik dat helemaal niet wil, maar deze spanning is niet goed voor mij en mn beebje. O ja rest mij nog te zeggen dat mn bazin er nogal een persoonlijke mening op nahoudt vwb alleenstaande moeders en deze ook niet onder stoelen of banken steekt.
In een dergelijke situatie zou ik er toch op blijven staan dat die personeelsconsulente bij dat gesprek aanwezig is. Daarnaast is je bazin geen arts! Twee horen er altijd meer dan 1 en hopenlijk kan die personeelsconsulente je bazin een beetje indammen in haar gedrag. Arbo adviseert niet voor niets dat je die extra pauzetijd moet gaan nemen!
@hopmarjanneke o ja dat blijft idd ook zo hoor. Mn consulente zit erbij wat ze er ook van vindt. Het gaat om mijn zwangerschap en mijn belang en dat de kleine gezond te wereld komt. En niet om het feit of dit bedrijf met 1000 man wel blijft draaien als ik extra pauze heb.