zwanger en zwaar werk de combi is niet fijn

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Vincel, Dec 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vincel

Vincel Niet meer actief

even mijn vraag en ei kwijt bij jullie,

ik werk voor 14 uur per week in de thuiszorg. 7 uur op maandag en 7 uur op woensdag. Ik heb twee huishoudens op zo'n dag om schoon te maken. Ik reis heen 30 minuten 2x overstappen en terug door een rare verbinding soms 1,5 uur met 3 x overstappen.

ik hou dit nu al niet meer vol, mijn buik protesteerd, verkrampt en wordt hard en ik krijg steken.

ik heb Fibromyalgie en daarom werk ik al zo weinig.

Ik zat te denken om 4 ochtenden te werken, maar dan heb ik het reisprobleem nog niet opgelost.

s'morgens de ochtend na een werkdag heb ik zo'n pijn in mijn onderrug.

Maar ik ben pas op de helft! Wat moet ik nou doen, ik kan me nu toch niet al ziek melden. Mijn merk doet moeilijk over ziekmeldingen. Andere adressen vragen heeft geen zin, ik moet toch schoonmaken, kantoorwerk is veel stress, vanwege veel gezeur van collega's omdat er een reorganistatie aan komt en de klanten massaal bellen met klachten en ik moet dan steeds trappenlopen van de ene kamer naar de andere.

Ik heb al gekeken of ik een autootje kan kopen maar dat gaat voor de laatste maanden te veel geld kosten. MIjn man heeft de auto die we hebben altijd al nodig voor zijn werk.

wie weet raad?

sorry voor het lange verhaal.

gr. Maaike

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ziek melden, het kost jou geen geld en je baas ook niet. Ik heb ook zwaar werk en moest elke dag 1 uur heen en 1 uur terug reizen ne heb zo'n spijt dat ik te lang door heb gelopen!

Ga eens een gesprek aan met je arbo arts en kijk wat daar uit komt!

3. Vincel

Vincel Niet meer actief

maar geeft dit niet veel problemen dan, ik ben pas zo kort zwanger, ben pas op de helft?

4. ProudMum

Dat heeft er niks mee te maken. De gezondheid van jou en je kleintje gaan voor!

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Off-topic: Mijn werk is lichamelijk niet zo zwaar, maar ik reis twee dagen in de week 5 kwartier heen, en anderhalf uur terug.... IK WIL WEG! word er moe van als ik er alleen al aan denk.
    Sorry, moest ff.... :oops:

6. ProudMum

aangeven dat je het niet meer red, moet je eens kijken hoe snel ze zeggen dat je thuis mag blijven!

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zit me in te houden. Ik ga 4 weken van te voren met verlof, maar moet vrije dagen opmaken, omdat ik ze niet mee mag nemen na 1 maart. :rolleyes:.
    Dus half januari ben ik daar weg. Weg, weg... want ik neem daar ontslag na de geboorte. (Heb nog een ander baantje van 2,5 dag in de week met 40 min. reistijd... heerlijk :).)

8. ProudMum

dan zou ik het zo regelen dat je al je dagen ineen kan opnemen!

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, dat doe ik dus ook. :p Als ik het goed uitgerekend heb is 10 jan mijn laatste daggie daar (ipv 1 feb.) (Ik hoop echt dat ik het goed uitegerekend heb :().

10. ProudMum

Dan heb je idd nog ff te gaan!
    Weet alleen niet hoe het zit als je bij je ene baas wel ziek bent en bij je andere baas niet.

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee precies, dus vandaar dat ik dat maar niet doe.

12. Vincel

Vincel Niet meer actief

roxyrox,

bedankt voor je antwoord,

volgende week hoef ik nog maar 2 dagen te werken en dan heb ik 1,5 vrij. 2 januari moet ik weer beginnen, dus dan ga ik het echt aankaarten.
    of zeg jij....gelijk ziekmelden?

zelf denk ik dat ik eerst maar 2 januari moet werken en dan aangeven dat het te zwaar is!

13. ProudMum

ik zou kijken hoe het je vergaat in de 1,5 week vrij. Gaat dat beter, dan zou ik het daarna op je eerste werkdag aankaarten

14. Vincel

Vincel Niet meer actief

nou, gisteren bij de verloskundige op controle geweest en het aangekaart.

Zij zei gelijk dat ik het bij de eerst volgende werkdag moet melden op mijn werk en me desnoods moet ziekmelden.
    ik vertelde precies waar ik last van had, blijkt dus echt al harde-buiken te zijn...En dat als eerste als ik de 1e bus uitstap naar mijn werk tot de avond aan toe dat ik er last van heb. Dit is dus echt niet goed zei ze.

Dus, nu heb ik tot 2 januari vakantie, ga ik vanaf 3 januari bellen. eerst genieten dat ik nu vrij ben.

gr. Maaike

15. Vincel

Vincel Niet meer actief

nou mijn eerste werkdag is dus lelijk tegengevallen.

Ik lig nu al sinds woensdag (1e werkdag na de vakantie) plat vanwege hevige pijn in mijn heupen en onderrug en ook nog eens een pijnlijke onderbuik.

Maandag meld ik me ziek en ga ik de verloskundige bellen.

Wat valt me dat tegen, ik ben pas net over de helft van de zwangerschap.

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Sterkte....

Zelf hoef ik nog maar 2 dagen te werken op de plek waar ik het te zwaar vind worden. Ik kijk er nu al naar uit dat ik daar weg ben.

17. Vincel

Vincel Niet meer actief

Vandaag geprobeerd te werken, maar na een uur al ziek gemeld en gelijk naar de huisarts gegaan, omdat ik in een dorp woon kon ik deze ochtend ook nog langs komen. hij concludeerde na onderzoek al snel dat mijn bekken onstabiel zijn. ik krijg nu vanaf woensdag fysiotherapie.

Ik blijf voorlopig ziek thuis, ik moet eerst sterker worden als het lukt, want ik heb ook fibromyalgie en dat kan lastig wroden zei de huisarts.

Ik vond het wel moeilijk om me ziek te melden. Maar omdat ik zo lang reis met de bus en dan al last ben (hobbels en gerammel werken niet echt mee nu)

mijn klachten zijn best heftig geworden de laatste dagen, mijn rug, liezen, heupen en buik doen zo'n pijn!

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Alsik het zo hoor is het echt beter voor je gezondheid hoor. Voel je niet zo schuldig. Je eigen lichaam en dat van het kindje gaat nu gewoon voor. En je zal al je reserve's nog nodig hebben voor de bevalling (en om beter te worden), dus verspil ze dan maar niet aan de vervelende reis naar het werk.

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe gaat 't nu?

Share This Page