hoi,, ik heb misschien een rare vraag. ik zit sinds nov zonder werk ,mocht in maart weer terug komen maar heb ook meteen gezegd dat ik zwanger ben.heb toen een contract van 2 maand gekregen en in die 2 maand ben ik zo ziek geworden misselijk overgeven duizelig last van de bekken. en er is mij ook gezegd dat het niet verlengd wordt. hoe bereken ze nu mijn loon? en kijken jullie alleen naar deze loon want ben 5 maand gelden ook bij deze werkgever in dienst geweest.of van het hele jaar? alvast bedankt
Beste cecil511, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je wilt weten hoe UWV nu de hoogte van je uitkering berekend. Ben je ziek als je contract afloopt? Voor vaststelling van de hoogte van je dagloon kijkt UWV alleen naar je laatste contract bij deze werkgever. Je geeft aan dat je twee manden hebt gewerkt. Het dagloon wordt berekend door je SV-loon (sociale verzekeringsloon) te delen door het aantal dagloondagen. De periode eindigt op de laatste dag van de maand of vier weken voorafgaand aan je eerste ziektedag. Ben je ziek ten gevolge van zwangerschap, dan is de Ziektewet-uitkering 100% vanhet vastestelde dagloon. Ben je hersteld en heb je voorafgaand aan de periode dat je werkte een WW-uitkering ontvangen? Dan kan je om herleving van je WW-uitkering vragen. Actuele informatie over berekening van het dagloon vind je hier: en over herleving van je uitkering hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Cecil, Ja, dit geldt ook als het om een proeftijd gaat. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare