Goedenavond, Afgelopen zondag ben ik met mijn zoontje van 9 maanden naar de huisartsenpost geweest. Hij was erg benauwd en bleek een oorontsteking te hebben en heeft naast antibiotica iets gekregen tegen de benauwdheid. De huisarts adviseerde om hem deze week niet naar de kinderopvang te brengen. Ik heb voor bijna al mijn werkdagen deze week andere opvang kunnen regelen, behalve voor 1 dagdeel. Ik heb gister dan ook gevraagd of ik kortdurend zorgverlof op mag nemen. Ik ben voor dat dagdeel uitgeroosterd, maar volgens mijn werkgever heb ik geen recht op kortdurend zorgverlof en gaat dit van mijn vakantie uren af. Ik vroeg mij af of zij gelijk heeft. Of heb ik in deze situatie wel recht op kortdurend zorgverlof? Wij hebben overigens geen CAO. Alvast bedankt voor het meedenken! Groeten Eline
Beste Eline, Wat zielig voor je zoontje en rot voor jou ook natuurlijk. Je wilt weten of het wel terecht is dat je geen kortdurend zorgverlof mag opnemen vanwege de ziekte van je zoontje. Ik kan hier namens UWV Webcare geen antwoord op geven. Dit is iets juridisch tussen jou en je werkgever. UWV Webcare is niet bevoegd juridisch advies te geven. Je kunt hiervoor het beste informeren bij bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-9294). Actuele informatie over kortdurend zorgverlof vind je hier op de website van de rijksoverheid. Heel veel beterschap gewenst voor je zoontje! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team UWV Webcare Team - UWV - Over UWV