Na werk veel pijn..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mnonc, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hallo!

Ik zit met een probleem..
    Sinds 2 weken heb ik een nieuwe baan. Ik heb geen proeftijd en heb een jaarcontract. Ik werk momenteel 32 uur per week in de horeca.
    En ben bijna 13 weken zwanger.

De warmte komt eraan.. Dus dat betekend volle terrassen.
    Nu heb ik na een dag werken veel last van (banden)pijn, zeker als het druk is kan ik 'snachts niet slapen en de volgende dag kom ik amper m'n bed uit van de pijn.
    Tevens loopt mijn leidinggevende de hele dag op me te fitten wat een hoop stress oplevert (zij denkt dat ik nog niks weet en ook al doe ik iets volgens haar regels is het nog niet goed!)

Wat te doen?

Dinsdag vertel ik mn werkgever pas dat ik zwanger ben dus het is sowieso nog 3 dagen doorbijten. Maar daarna?t

2. Dana

Dana Niet meer actief

Je hebt volgens de wet recht op vaker even pauze, misschien dat dat al zou helpen? Verder, maak het bespreekbaar, als je baas het niet weet kan ze ook geen rekening met je houden. Mocht het zover komen dat wanneer ze het wel weet ze nog steeds geen rekening met je houdt dan bespreken met de bedrijfsarts/uwv en aanpassingen afdwingen dan maar. Heb ik ook moeten doen, je hebt rechten.

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Aanvulling: zorg dat je goede schoenen hebt en laat je eventueel adviseren door een goede fysiotherapeut!

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dinsdag ga ik het vertellen.
    Ik heb me gister ziek gemeld omdat ik het echt niet trok.
    Ik weet dat het niet mijn probleem is maar we kampen met een personeelstekort, vraag me dus af of aangepast wel mogelijk is.
    Maar goed, dat zal ik dinsdag horen.

5. Dana

Dana Niet meer actief

Ja maar goed je bent nu ook ziekgemeld en dan moeten ze zich ook redden, dat zal met aanpassen dan ook wel lukken, als jij tgv je zwangerschap bent ziekgemeld krijgt je werkgever dit vergoed en van dat geld kunnen ze iemand laten invallen of aanpassingen doen.

Deel Deze Pagina