Ziektewet uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door flowertje36, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb even een vraag wat betreft mijn uitkering voor de zwangerschap.

Ik ben sinds vorige week in de ziektewet ivm ernstige klachten door bekkeninstabiliteit.
    Nu ben ik alleen nog jaar aan het werk sinds mijn vorige zwangerschapsverlof.
    Vorig jaar ben ik rond 11 juni weer begonnen met werken. Daarvoor 16 weken verlof uitkering gehad.

Nu is mijn vraag hoe word mijn uitkering nu berekent ?
    Gewoon over de afgelopen aantal maanden? Of de tijd voor mijn eerste zwangerschapsverlof?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
    Flowertje36

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Flowertje36,

Je wilt graag weten hoe de hoogte van je Ziektewet- uitkering wordt berekend. Ik doe de aanname dat je langer dan een jaar bij dezelfde werkgever werkt. Ik neem aan dat je langer dan 1 jaar bij je werkgever werkt.

Het klopt dat wij een referteperiode van 1 jaar nemen om de hoogte vast te stellen. Daar is wel een uitzondering op namelijk: Was je loon in de referteperiode lager door ziekte of verlof? Dan kijken wij naar de loonperiode van 4 weken of 1 maand vóór je ziek werd of verlof had. Hoe dat in jou situatie is kan ik niet bepalen omdat wij geen inzage in je gegevens hebben. Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice. Zij hebben inzage in je gegevens en helpen je graag verder. Contactinformatie

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Viktoria

UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina