Hallo, Ik ben na mijn zwangerschapsverlof helaas in de ww gekomen. Maar ik had weer leuk werk gevonden. Ik had nog zeker 3 of 4 maanden ww staan. Ik sta 32 uur per MAAND op contract maar werk ongeveer 24 uur per week. Nu komt er een rustige periode aan en valt het werk een paar weken stil. Maar mijn contract loopt nog tot 17 januari 2014. Kan ik dan ww krijgen ook al heb ik net geen 26 weken gewerkt? Want ik ben begonnen op 18 juli en over 3 weken is er geen werk meer. En als ik ww krijg, Berekenen ze dan wat ik gemiddeld heb gewerkt? Of Houden ze dan die 32 uur per maand aan? Alvast heel erg bedankt! Linda
Beste Linda, Je schrijft dat je nog 3 of 4 maanden WW had staan, toen je weer ging werken. Bedoel je hiermee dat je uitkering destijds is gestopt? Dan kun je binnen 26 weken weer een beroep doen op je oude uitkering. De exacte datum vind je in de beëindigingsbrief die je destijds hebt gehad. Je vraagt een voortzetting van de WW aan via www.werk.nl, waar je je ook weer moet inschrijven als werkzoekende. Overigens geef je aan dat je een contract hebt tot 17 januari. Tot die tijd blijf je dan nog je minimale contracturen werken, neem ik aan? In dat geval moet je dan wel minimaal 5 uren per week werkloos blijven, ten opzichte van je oude WW-uitkering. Het aantal uren van je WW-recht vind je in de schriftelijke beslissing op je eerdere WW-aanvraag. Actuele informatie over voortzetting van de WW vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor je reactie. Ja ik had eerder werk gevonden dus kon de uitkering stop zetten Het werk komt echt helemaal stil te liggen voor 4 of 5 weken. Groetjes Linda Janse
Bedankt voor je reactie. Ja ik had eerder werk gevonden dus kon de uitkering stop zetten Het werk komt echt helemaal stil te liggen voor 4 of 5 weken. Groetjes Linda Janse
Beste Linda, Graag gedaan. Ik kan niet beoordelen hoe jouw contract eruit ziet. Als je een contract hebt voor een minimaal aantal uren dan lijkt het me dat je werkgever deze uren moet doorbetalen. Heeft je werkgever geen loondoorbetalingsverplichting en heb je dus (tijdelijk) geen inkomen/loon? Zoals Robert aangaf kun je dan een voorzetting van je oude WW-uitkering aanvragen. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare