Er moet inderdaad nog wat gedaan worden zoals taxatie. Formulieren vragenlijsten van de notaris die allemaal ingevuld moeten worden. Tussenpersoon heeft gekeken naar bedragen hypotheek/rente maar officieel nog niks aangevraagd.. tussenpersoon vond dat we nog kunnen afwachten maa het duurt allemaal even dus toch maar even langs makelaarskantoor.. wij wonen nu in Amsterdam en hebben een huis gekocht (bijna dus) uit Rotterdam.. tussenpersoon is dus ook in Rotterdam (wij zijn nu bij mijn ouders in Rotterdam) natuurlijk is je informatie niet overbodig.. bedankt
Jij hebt het over een intentieverklaring. Een werkgeversverklaring staat daar los van, is gewoon een verklaring dat je er werkt, wat voor dienstverband je hebt en hoeveel je verdient.
Ik zou in deze markt echt vaart maken. Het is vakantie tijd, ook bij de ING, verplaatsen van de notaris kost vaak geld en als je een verlenging van het financieringsvoorbehoud nodig hebt, kan de verkopende partij zomaar zeggen niet akkoord te gaan. Ik had als verkopende partij te maken met een tussenpartij van de koper die er echt een rommeltje van maakte. Het heeft mij zelfs als verkoper slapeloze nachten bezorgd. Ze hebben bij ons 3 keer om een verlenging van het financieringsvoorbehoud gevraagd, 3e keer hebben wij afgewezen. En bijvoorbeeld taxatie, waarom doen ze die niet meteen? Het is noodzakelijk bij het aanvragen van de financiering, de verkoper moet beschikbaar zijn, een taxateur moet beschikbaar zijn, je bent zo weer een week verder. Ik zou de druk wat opvoeren, sorry, hier vroeg je niet om, maar toch goed bedoeld advies
Je datums liggen wel erg kort op de planning. Ik zou er wel echt vaart achter gaan zetten, want anders ga je het 100% niet halen. Laat bv al de taxatie uitvoeren. Een taxateur heeft vaak ook niet de volgende dag al tijd, en het rapport laat doorgaans ook een paar dagen op zich wachten. Succes!
Verschrikkelijk zeg! Had je wel snel een andere koper? Verlengen kan in de situatie van ts niet echt..26 augustus loopt financieringsvoorbehoud af en 1 september al naar de notaris Dan valt er niet zoveel te verlengen meer.
Koper heeft het voorbehoud laten vervallen, en alles is doorgegaan, het was tentijde van de uitbraak van Corona, als ik toen had geweten dat de huizenmarkt zich zo zou ontwikkelen had ik mij nergens zorgen om gemaakt…
Sorry ik omschreef het verkeerd. Een werkgeversverklaring is niet hetzelfde als een intentieverklaring. Als je al een vast contract hebt is een intentieverklaring niet nodig. Staat wel op hetzelfde formulier inderdaad.
Wij hadden precies het zelfde. Met daar voor mensen die de financiering dus niet rond kregen. Omdat ze ergens nog een vergeten BKR registratie hadden. Was zo zenuwslopend.
Nou ik heb uiteindelijk mijn verklaring afgelopen maandag gekregen. Ze zag mijn mail en heeft gelijk gebeld.. Ze heeft niet gevraagd waarvoor ik het nodig heb en wist niet eens dat ik ziek ben thuis. Het is ook gewoon een werknemer van onze hoofdkantoor. Ik zei wel dat ik contact had met onze directeur en vroeg aan haar of zij niet mag tekenen maar alleen jij. Ze zei jawel hoor weet niet waarom ze het niet gedaan heeft. Ik was dus bang dat ze over mij ziekte zoh vragen maar haar vraag was alleen of alle gegevens klopte en contracturen etc.. ze heeft zelfs (was in de avond) voor mij uitgeprint thuis en een foto gemaakt voor mij omdat ik het met spoed nodig had.. heel lief en aardig. Probleem lag dus niet bij haar maar bij de anderen (dat laten wachten voor niks al die tijd) Tussenpersoon had al aanvraag gedaan bij de bank en ze wachtten dus alleen op mijn werkgeversverklaring.. gisteren te horen gekregen dat we goedkeuring van bank hebben GELUKKIG nu is hij bezig met de taxatie. Heb vandaag akkoord gegeven..
Fijn dat de wgv is afgegeven! Let wel: definitieve goedkeuring ontvang je pas als de bank alle stukken heeft ontvangen en beoordeeld. Dus ook het taxatierapport. Ik vermoed nu eerder dat de bank op basis van de aanwezige gegevens een renteaanbod of voorlopige offerte heeft afgegeven. Dat is nog geen bindend akkoord. Wat ik van jou begrijp moet de woning dus nog getaxeerd worden?
Jaaa sorry ik reageerde een beetje enthousiast Maar dat klopt.. we moeten de offerte nog tekenen en taxatie moet nog gedaan worden. Ik heb er niet zo verstand van al die dingen. Aan het einde mag ik juichen pas Belangrijkste was de papieren etc denk k voor mij omdat ze moeilijk deden.. dus ben benieuwd nu of we 26 augustus halen.. denk wel dat alles rond zal zijn hopelijk dan maar
Als je je taxatierapport snel hebt, dan wellicht wel. Suc6 met afwachten nog. Hopelijk snel een definitief akkoord.
Taxatierapport was vorige week vrijdag al klaar. Huis is best hoog getaxeerd. Vraagprijs was 295.000 Wij hebben geboden (gekocht) voor 330.000 Huis is getaxeerd op 335.000 We moesten aan de bank laten zien dat we bkr vrij zijn. Dat was het laatste wat ze wilden dus ik denk dat bank afgerond is. Ik hoor het wel nog van mijn tussenpersoon. ik moet alleen nog een vragenlijst van de notaris invullen, ondertekenen en mailen. Startersvrijstelling van overdracht etc. 2 september naar de notaris..
Jaa vorige week definitief akkoord gekregen.. laatste week hier in Amsterdam. Spannend.. ik ben volop bezig met alles inpakken in verhuisdozen. We gaan komend weekend al weg omdat maandag 30 aug scholen opengaan. We krijgen 2 september sleutels maar blijven paar dagen bij mijn ouders daar..