Wazo en niet ziek uit dienst gemeld

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Onder water, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onder water

Onder water Niet meer actief

Beste UWV,

Sinds eind juni zit in ik de ziektewet in verband met mijn zwangerschap. 1 augustus is mijn dienstverband gestopt en had ik ziek uit dienst gemeld moeten worden. Mijn ziektewet uitkering hebben ze vanuit UWV toegekend en deze heb ik dus ook gekregen. Ik dacht dat een zwangerschapsuitkering automatisch zou volgen, tot ik gisteren dacht dat ik het voor de zekerheid even moest nakijken. Ik had het dus zelf aan moeten vragen, ik had serieus echt geen idee. Ik heb vanmorgen met het UWV gebeld om het alsnog aan te vragen en nu blijkt dus dat mijn ex werkgever mij niet ziek uit dienst heeft gemeld, waardoor ik het nu zelf dus niet aan kan vragen!! Ik kreeg het advies vanuit UWV om mijn ex werkgever op te bellen om te vragen of zij mij alsnog ziek uit dienst wilden melden EN of ze alsnog mijn zwangerschapsuitkering willen aanvragen. Maar klopt het wel dat hun mijn zwangerschapsuitkering moeten aanvragen ipv ikzelf? En zou dit ook nog eventuele gevolgen kunnen hebben op het toekennen van de uitkering? Fout ligt deels bij mij omdat ik er vanuit ben gegaan dat het automatisch over zou lopen, maar mijn werkgever heeft mij dus niet ziek uit dienst gemeld, waardoor ik het niet eens aan kan vragen!

Groeten,
    Denise

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Denise,

Om je verder te kunnen helpen heb ik meer gegevens van je nodig. Wil je via een privebericht je telefoonnummer doorgeven, dan neemt mijn collega contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik wil even laten weten dat ik erg goed door jullie ben geholpen. Al binnen een paar dagen was alles geregeld en vandaag al een deel uitgekeerd gekregen! Thumbs up!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Denise,

Fijn om te horen dat het zo snel geregeld is!
    Ik wens je nog een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina