re-ïntergratie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Piepie, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik heb mij op de dag dat mijn verlof afliep ziek gemeld omdat ik heel veel pijn in mijn polsen had ( en nog heb ) schouder klachten en een blaasverzakking heb. Ik ben bij de UWV arts geweest en ben 2 x gebeld door iemand van het UWV. Mijn werkgever werd erg vervelend, ik heb nooit iets van ze gehoord toen ik met verlof ging en toen mijn zoontje geboren was ( ik moest zelfs met 32 weken zwangerschap nog nachtdiensten doen, deed ik dit niet lag ik eruit werd mij verteld omdat ik als oproepkracht niet mocht en mag weigeren, zelfs niet als je zwanger bent volgens hun ) en ik melde mij ziek en ja hoor ze belden.
    Nu ben ik bij de bedrijfsarts geweest op aanraden van het UWV, de bedrijfsarts neemt mijn klachten niet zo serieus volgens mij, zo zei ze over mijn pols klachten dat er maar een prik in moest. Ik heb in januari al een barbotage gehad en ze wist niet eens wat dat was. Die blaas is vervelend maar dan moet ik maar niet zwaarder dan 5 kilo tillen volgens haar ( met 32 weken zwangerschap moest ik nog een bewoner tillen die zich dreigde te laten vallen op de pg afdeling ) Mijn uroloog is het niet met haar advies eens.
    Ik ben nu onder behandeling van een gynaecoloog, een orthopeed, een uroloog, mensendieck en een bekkenfysiotherapeut.
    Maar ik moet re-ïntergreren van de bedrijfsarts, en dan moet ik maar andere werkzaamheden doen. Ik werk al 2 jaar de avonddiensten en nachtdiensten want de planner wilde mij niet meer inplannen overdag. Ik vraag me nu af of ik verplicht ben om overdag te komen voor 2 uurtjes ( medicijnen delen om 07:00 op alle afdelingen ) Ik ben een oproepkracht met een 0 uren contract, ik weet niet waar ik mijn baby moet laten want ik kan geen afspraken maken bij een kinderdagverblijf want die willen vaste dagen weten, plus dat ze hier pas vanaf 07:30 open gaan. Ik heb nu alleen maar stress vanwege dit, ik kan mijn baby niet alleen laten en mijn vriend vrij te laten nemen omdat ik nu opeens wel overdag kan komen is ook belachelijk. Ik wil echt wel re-ïntergreren maar kan dit ook in de voor mij mogelijke diensten zoals de avonddienst? s'Avonds is al ietsje minder zwaar dan overdag.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Piepie,

Wat vervelend voor je dat het met je werkgever zo stroef loopt.

Eerder werkte je altijd ’s avonds en ’s nachts.
    Je werkgever wil je nu overdag laten werken en je wilt weten of dat wel mag.

Dit is een juridische vraag.
    UWV Webcare is niet bevoegd juridisch advies te geven.
    Ik adviseer je contact op te nemen met bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020).

Ik wens je sterkte met de situatie en van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoi Ellen,

Bedankt voor je antwoord, ik zal morgen het juridisch loket eens bellen.
    Ik lig er nu gewoon wakker van en hoop dat ik mag gaan re-ïntregreren in de avonddienst.

Deel Deze Pagina