Ziekte van crohn en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nathalie1984, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie1984

nathalie1984 Actief lid

24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Wij zijn 3 mei '08 gestopt met de pil.....

2. nathalie1984

nathalie1984 Actief lid

24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Mijn broertje heeft ook de ziekte van crohn en mijn vader heeft ook hele gevoelige darmen....

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb ook crohn meiden!
    Pfft waar zal ik beginnen?
    Ik ben extreem ziek geweest Dacht dat ik aambeien had :(
    Viel toen die tijd 16 kg af,eindelijk naar de dokter verwees me direct door naar het ziekenhuis...
    Had een abces,fistels en een zeer pijnlijke fisuur...
    Ik heb alle med's wel zon beetje gehad : MTX,asacol,remicade, salofalk,entocort en gebruik nu prednisolon
    Ik ben al meer dan 2 jaar MTX vrij,maar moet eigenlijk er gelijk weer aan
    Ben gestopt ermee door de kinderwens
    Heb soms ontstoken gewrichten,extreem veel fisteling bij de schede (ben daar echt niet blij mee!) en toch geen last van de darmen
    Moet na deze ronde een afspraak maken voor een verwijdering van die fistels,want ze hebben mijn pijn cellen vernield Voel niks meer daar beneden...Aan de ene kant wel prettig maar aan de andere kant als het gaat ontsteken (zoals gewoonlijk) dan ben ik verder van huis...

Ben blij dat ik deze topic vond!
    Kan ik eindelijk mijn frustaties weg typen!

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi puzzcat,

Ik heb ook extreme fistels gehad bij de anus, ben intotaal 21 keer geopereerd aan alleen de fistels. Toen de crohn onhoudbaar was en alle medicatie op waren en nog steeds extreme aanvallen hebben ze besloten de dikke darm te verwijderen. Daarbij werd toen ook besloten om de anus weg te halen ivm de fistels. Ik kon mijn ontlasting niet meer ophouden omdat de spierweefsel te veel beschadigd was. Ik heb nu een eindstandige ileostoma en ik moet zeggen dat is het beste wat ze gedaan hebben. Ik heb geen fistels, pijn en onstekkingen meer van onder.

Lopen de fistels bij jou ook alleen naar de anus of ook naar de blaas of naar de baarmoeder?

Och meid ik heb echt met je te doen, ik weet zo goed hoe jij je voelt en wat voor pijn je hebt. Ik hoop voor je dat het snel over is en dat je snel je kinderwens in vervulling ziet gaan.

knuffel
    conny

5. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    jeetje meid dat het zo bij je in de familie zit :confused:
    bij is is er namelijk niemand in de familie die maag of darm klachten heeft!
    nou belde me broetje mij wel ongveer 2 weken geleden dat hij ok helemaal werd onderzocht omdat hij ook niks binnen hou en dat hij heel veel af gevallen was, en nou haden wij vorige week een verjaardag van me neefje en ik zag me broetje en schok gewoon :confused: wat was hij dun geworden :confused:
    heb echt voor hem zitten duimen dat hij ook geen crohn heeft ,en gelukkig heeft hij het ook niet hij had een soort schimmel in zijn darmen en dat was gewoon te verhelpen met medicijnen GELUKKIG !
    hoop voor jou broer dat het ook wat anders is !
    ik heb ook allerij medicijnen gehad , entocord ook salofalk en als laast purematol ofzo
    maar ik heb gekozen om niks meer te slikken en kijken hoe dat verloopt maar het gaat best wel goed!
    oooooohhh meis jammer dat de ongie is door gekomen !
    wij zijn nu vanaf november bezig met zwanger worden, het mag van mij nu wel opschieten word echt ongeduldig~

kusss gaby

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    hey puzzcat24 en conny75

ik heb ook al een abces en 2 fistels gehad :(
    die abces werd toen een keer met spoed verwijdert op 2de kerstdag , ik had zo'n pijn :(
    en toen ik voor controle moest komen om te kijken hoe het geheelt was kwam de dokter er achter dat ik ook 2 fistels had !

kunnen jullie als zwanger ben gewoon bevallen door de fistels ?
    mijn arts moest het eerst bekijken en met de gyn overleggen (als ik zwanger ben)
    of ik wel normaal mag bevallen en anders een keizersnee!
    want er mag niet teveel druk op die fistels komen!

puzzcat24
    is er bij jou dan wel onderzocht of die fistels geen belemmering is bij het zwanger worden ?
    bij mijn werd wel gekeken hoe ze liepen of zo niks hadden beschadig !

het is zeker fijn dat deze topic er is want andere mensen begrijpen ons niet !

knuffel gaby

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Nou mijn fistels lopen zo risicovol dat als ik opde normale manier beval (ooit :rolleyes: ) dat alles uitscheurt en ik geen onderkant meer over heb...
    Ik ben ook nog door een operatie voor 15% incontinent geworden...Denk dat ik zoiezo moet oppassen als ik moet persen
    Ik loop nu meer dan een jaar bij de gyn,en die man doet niks voor mij...Ik ben er mee bezig om een andere te krijgen
    Ja het is fijn dat deze topic er!

Ohhh joh 21 keer!
    Dan kom ik aan met mijn 7x...
    Mijn fistels liepen vroeger van een dubbele abces (net als 2 pannekoeken de ene gevuld met vloeistof de andere met lucht ) naar de rectum En nu ik bezig ben voor een kindje zijn ze verhuisd om mijn schede...Gelukkig is het nog niet doorgebroken :oops:
    Ik vind operaties niet erg,maar moet wel zeggen als ik het deze keer krijg dat ik schijtsbenauwd zal zijn dat hij stuk van mijn schede weg haalt...
    Ik heb ook last van rode bulten op mijn benen Ik vroeg me af of iemand hier dat ook wel heeft?

8. pallieter

pallieter Lid

20 mei 2008
    33
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb ook de ziekte van crohn. In mei vorig jaar gestopt met de pil en een half jaar lang vrij regelmatige cycli gehad, vanaf toen plots onregelmatige lange cycli. Na onderzoeken blijkt dat ik PCO heb en mijn man een chromosomaal defect waardoor wij aangewezen zijn op ivf met genetische screening. Bij mij wordt de ziekte van crohn gekenmerkt door ferme langdurige opstoten gevolgd door kortere periodes van zich heel goed voelen. Ik heb ook al vele medicaties gehad: colitofalk, prednisolon, entocort, imuran, MTX, remicade. Ook ben ik geopereerd geweest ivm vernauwing thv dunne darm-dikke darm. Door dit alles twijfelen wij nu heel erg of we wel de medische molen gaan instappen en hebben we een pauze ingelast. Ik vind het wel fijn om hier lotgenoten te ontmoeten...

9. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Hallo allemaal, ook ik heb de ziekte van Crohn zo een 4,5 jaar. Ik was vorig jaar mei gestopt met de pil en eind juni zwanger en middels bevallen (geplande keizersnede) van een super mooi en gezond dochtertje! Dus binnen 2 maanden gelukt om zwanger te raken na 6 jaar non stop pil slikken. Ik heb 9 maanden geen medicijnen gehad ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik krijg normaal gesproken elke 7 weken remicade en ik slik dagelijks immuran heb ik allemaal niet hoeven doen. Ik wil nog 1 tip geven al zeggen de artsen dat je gewoon remicade kan gebruiken tijdens de zwangerschap zou ik het toch niet doen want je moet zelfs uitkijken met een paracetamolletje bij wijze van spreken laat staan als dit lekker door je adertjes stroomt zo een 2 uur vind ik niet gezond. En al zit Remicade al wel in je lichaam toch is het nu dubbelop. Ik zeg wel voel je dat het slechter gaat dan is het niet anders maar meestal kan het zo zijn dat je 9 mnd nergens last van heb. (dat was bij mij het geval) heel veel succes allemaal groetjes dessje

Deel Deze Pagina