3 of meer kinderen,

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door erannick, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Hoe doen jullie het regelen allemaal met meer dan 2 kinderen, en dan heb ik het over oppas als de vrouw of man werkt, financieeen, ik ben bereid om zelf een hele stap terugh te doen, wat is jullie reden om een 3de kind of nog meer te nemen

Ik zou het graag allemaal horen zowel de positieve als de negatieve verhalen

2. cruella

cruella Actief lid

18 apr 2008
    259
    0
    0
    zuidholland
    hey,

ik heb nu 3 kindjes, en we zijn druk bezig met nr 4.. :)

We hebben voor een groot gezin gekozen omdat we allebei dol zijn op kinderen.. Tot 2 jaar geleden heb ik zelf ook gewerkt.. nu niet meer (heb 2 jaar geleden een burn-out gehad)
    Manlief werkt full-time in wisseldiensten..

Als al het grut strakkies naar school is ga ik ook weer werken maar dan niet meer dan 2 dagen of 4 halve dagen ;)

Financieel gezien zal je er wat voor moeten laten als je een groot gezin wil, maar daar hebben wij geen problemen mee..

Ik hoef niet zo nodig all in in een resort in turkije..
    kamperen vinden we net zo leuk, en de kinderen vermaken zich daar ook prima..

Toen ik nog werkte gingen de kinderen 2 dagen in de week naar oma..
    voor de rest is het allemaal prima te doen..

Liefs X C.

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hai hai,
    Hier nog een groot gezin, we hebben er 4, 2 meiden van mij, 2 jongens van mijn vriend en volgende maand gaan we voor nummer 5!

Financieel hebben we het gelukkig best goed, anders deden we het niet maar hebben ook besproken dat als het minder gaat we gewoon een stapje terug doen, ruimte voor nog een kindje is er volgens mij altijd wel, tenzij je echt he-le-maal aan de grond zit, en dan og kan het alleen moet je nadenke over of je dat zo wilt......het is een keuze vind ik....

We zijn allebei stapel op kids en willen dus heel graag nummer 5 en misschien zelfs in de toekomst nummer 6, we shall see ;)

groetjes maaike

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha, vergeten, hoe we dat regelen....

ik werk nu nog in het callcenter, maar ga daar mee stoppen en thuis werken, mijn vriend werkt al jaren voor zichzelf, is een eenmanszaak en ik ga nu thuis hem ''verkopen'' ipv abonnementen enzo haha ;)

maar dor zijn werk is er een redelijk inkomen gelukkig, maar met nog eentje op komst willen we dat graag wat gaan uitbreiden en bovendien gaat hij een andere tak van werk doen, we zullen zin hoe het gaat lopen.

groetjes

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik lees even mee vind dat je vanaf het 2e kind dus voor een 3e moet gaan kijken hoe of wat want niet iedereen kan of wil dat natuurlijk!

mag ik dan de onbeschofte vraag stellen hoeveel je zoal verdiend als er 1 iemand werkt en je hebt 3 kinderen of meer?

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha, heb geen idee, we zijn net sinds een half jaar gaan samenwonen en hij werkt voor zichzelf, heeft dus geen regelmatige paycheck ;)
    Soms komt er E5000 binnen, of meer, soms niet of maar E1000....maar ik denkd at we gemiddeld per maand op E3000 zitten en dan nog mijn loon van E1000, maar das echt een gokje hoor......ik weet het echt niet...

nu leven wij best wel luxe, gaan wel eens naar een hotel, regelmatig uit eten, met dekids naar d eefteling, cadeautjes kopen, dat soort dingen, volgens mij zouden we (als we zouden willen) met flink veel geld minder kunnen doen.....en dat zou ik voor nog een kidnje zeker over hebben....

7. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Wij gaan nu ook voor de derde. Ik denk dat het maar net aan je leefwijze ligt. Ik bedoel wij hebben het niet superbreed maar we doen toch wel leuke dingen en die hoeven niet altijd veel te kosten. Als we met vakantie gaan,gaan we kamperen, erg leuk.
    Ik zit nu wel te denken, hoe gaan we dat strax in hemelsnaam met 3 kinderen op vakantie met de auto. Maar ik denk dat daar ook wel weer een mauw aan te passen is hihi. Wij verdienen zo rond 2800,- euro per maand.

8. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik ben nu zwanger van de derde. Mijn man werkt fulltime en ik 20 uur. Oma past 1 dag op en de andere twee dagen gaat de jongste naar de creche en ben ik vroegr thuis om de oudste uit school te halen en mee naar het zwembad te gaan. Straks komt de derde en dat zal inderdaad wat extra gaan kosten maar de jongste wordt in juni 4 en gaat dan naar de basisschool dus dat scheelt alweer.

9. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Het lijkt mij echt lastig om drie of meer kinderen te onderhouden in deze tijd. Alles kost zo ontzettend veel geld. Ik weet wel dat het niet alleen maar om materialistische zaken gaat en dat liefde & aandacht het belangrijkste is. Maar studeren bijvoorbeeld kost alleen al handen vol geld. Of zijn dat zorgen voor later?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben zelfs alleenstaand, met 2 dochters en nummers 3 op komst.
    Kan en gaat heel goed hoor, luxe leven kan niet altijd maar is ook totaal niet nodig.
    En we gaan ook gewoon nog dagjes weg hoor ;)

11. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    We kunnen nu heel ruim leven maar zetten ook een deel apart voor later als ze gaan studeren. Als het zover is hebben we wat geld achter de hand en is er geen nood. Ook hebben we tegen die tijd ns huis bijna afbetaald en is er altijd wat te regelen met hypotheek enzo maarja dat is in het ergste geval.

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    zoals ik eerder zei hangt alles samen met je eigen keuzes ;)

Je kan veel kids hebben met bakken met geld, maar ook als je weinig geld hebt, kinderen willen vooral liefde en aandacht en of die aandacht nu is in de dure efteling of disney, of in het park bij de eendjes met brood, dat doet er net toe.

Mijn meder had zo goed als niets toen ik opgroeide en ik heb het eerlijk waar nooit gemist.......

en als we nu ineens minder meten gaan uitgeven, prima, dan ga ik fietsen, doe minder en andee boodschappen, ga minder weg, niet meer uit eten, etc etc etc, kan het ook gezellig maken met een filmpje en een goedkope fles wijn enw at toastjes, ik HOEF niet naar de film ;)

het is leuk allemaal dat het wel kan, maar het is nietw aar je ben, maar et wie je bent.......

13. Yvonne79

Yvonne79 Lid

4 jul 2008
    44
    0
    0
    Ja ik heb nu 3 kids en gaan voor de 4de ik lees hier best wel dat jullie best veel geld hebben mijn man verdient 1398 en ik rond de 1000 en mijn kids hebben het echt goed hoor ik denk niet dat het alleen met geld te maken heeft het ligt er denk ik ook wel aan hoe je je eigen opstelt en wat je echt belangrijk vind in het leven

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik verdien in totaal met de toeslagen van de belasting 1300 rond.
    Heb ook geen auto of koophuis (wel met rijbewijs bezig).
    Idd, t is net waar je je prioriteiten legt :D

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoeveel vinden jullie dat er netto binnen moet komen voor 3 kinderen en voor 4 kinderen? waar red je het mee zeg maar?
    en dan zonder vakantiegeld.

interessant onderwerp haha ;)

16. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ja ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Ligt ook an de vaste lasten die je hebt. Wij hebben bijv. een koophuis en beiden een auto. De jongste gaat naar het kdv (2 dagen) en de oudste in de vakantie 2 dagen naar de vakantieopvang en dat kost ook een hoop geld. Persoonlijk zou ik het dus niet redden met 1300. In principe hoef ik niet te werken als we gewoon wat zuinigerzouden aandoen marik vind het ook wel lekker om soms gewoon mezelf te zijn ipv mama.
    Als je mindererdient krijg je ook een hoop toeslagen en dan denk ik dat het prima te doen is met wat minder.

17. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dat kinderen in eerste instantie veel liefde nodig hebben ben ik het helemaal mee eens. Maar als je zoveel kinderen hebt dat je net rond kan komen, dus dat er nooit eens extra koekje af kan of een keer leuk op vakantie zoals al die andere kindjes in de klas, dat zou ik persoonlijk niet leuk vinden. Niet voor mezelf maar ook niet voor mijn kinderen. Maar goed, dat is ook net wat je belangrijk vindt en wat je je kinderen aanleert.

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hai robin77,
    helemaal met je eens hoor, als je zo weinig geld hebt dat je echt nooit iets extra vanaf kan, je geen verjaardagsfeestje kan geven, f nog geen vriendje of vriendinnetje kan laten eten, kijk dan zou het voor mij ook anders worden,
    maar ook hierin mag iedereen zij eigen keuzes maken.

Die vakantie is echt niet zo belangrijk hoor, als je niet weet wat het is, mis je het ook niet. Toen ik klein was gingen we nooit op vakantie, wel eens een dagje weg en toen ik iets ouder was wel eens naar de camping, maar ik ben nog nooit in die tijd in het buitenland geweest ofzo, en ik heb het echt nooit gemist ;)

Deel Deze Pagina