Ben er ondertussen beetje moedeloos van aan het worden maar ik vind steeds blauwe vlekken in roze kleding na het wassen. En die gaan er dus niet meer uit! Nu heb ik een vermoeden dat het van het wasmiddel komt. Vloeibaar voor kleurwas van de jumbo. Dacht probeer eens iets anders. Ben benieuwd of meer mensen dit hebben?
Aarg... hier valt een kwartje... Dacht dat mijn dochter zo'n kliederkip was maar dit zou het kunnen zijn :s
Nope niet hetzelfde wasmiddel.. Frisse Reus op dit moment maar inderdaad op lichtroze En ook geen bellenblaas gebruikt lately
Ik had het laatst ook! Maar ik heb robijn. Ik kreeg het er niet meer uit. Zo irritant. 😑 Bij mij was het oa op een hempje waar ik lenzenvloeistof op had geknoeid. Zou toch niet helemaal oke zijn als dat het was he 😳 Ik heb de wasmachine met soda op 90 graden laten draaien, daarna ( even afkloppen ) niet meer gehad.
Nat houden en wassen met middel voor witte was. Wil nog weleens helpen. Tenzij het stiekem toch bellenblaas is. Kan het sap zijn? Druivensap geeft ook zulke leuke vlekken. Die moet je bleken in de zon, werkt echt. (welke zon alleen? )
Ik heb er geen last van. Gebruik op het moment ook jumbo wasmiddel voor gekleurde was. Heb ook voor de witte was. ik heb best veel roze was.
Is stiekem echt geen bellenblaas want die hebben we niet En bessensap ook niet want dat krijgt ze niet haha. Kan het wassen met middel voor witte was een kwaad voor de kleur?
He, dat heb ik ook. Van die blauwe vlekken op roze shirtjes. En inderdaad niet te herleiden uit het gebruik van bellenblaas of sap of iets dergelijks. Hier draai ik wel gewoon de lange wasprogramma's en kookprogrammas en azijn in m'n wasmachine etc. Ik gebruik poederwasmiddel van Lidl voor kleur en witte was. Ik lees even mee.
Je zou je wasmachine een keertje leeg kunnen laten draaien op de hoogste temperatuur om deze te reinigen. Zo verwijder je eventuele resten wasmiddel en kalk e.d. Ik heb die vlekken niet meer sinds ik dit eens in de zoveel tijd doe.
Dat gebeurd ook al regelmatig haha. Hij geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren. Zit speciaal reinigingsprogramma op.