Extra pregnyl in de luteale fase, wie ook? kans valse test?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Ik moet 4x pregnyl spuiten.

Ik heb zojuist 10.000 Ie pregnyl gezet en verwacht dus van dinsdag op woensdag in de nacht mijn eisprong.
    Van de gyn moet ik ook nog eens a.s vrijdag en volgende week dinsdag de 16e allebei de keren 5.000IE spuiten ter ondersteuning van luteale fase en innesteling.
    Is dat niet veel, is het normaal niet 1500IE?
    Totaal komt dat dus neer op 4 spuiten van 5.000IE!
    Wie moet er ook zo veel spuiten en wanneer is dit uit je bloed?
    Ik moet 1e kerstdag testen, maar ben wel een beetje bang dat de test dan vals positief kan zijn (9 dagen na de laatste spuit)
    Ben benieuwd naar andere ervaringen!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ze zeggen dat
    5000ie na 9 dagen je lichaam uit is
    10.000 ie na 12 dagen
    dus dan zou je als het goed is niet meer positief moeten testen door de pregnyl ;)
    heel veel succes meid
    hopelijk gaat het deze keer lukken
    dat zou toch een mooi kerstkado zijn he ;)

3. Milla

Milla Niet meer actief

dan zou de 25ste net moeten kunnen, maar ik hou wel een slag om de arm. Tnx!

4. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    ik heb 5000 gespoten voor een goede eisprong.
    4 dagen erna nog een keer 5000 en 4 dagen daarna weer 5000.

Donderdag laatste keer gespoten, heb ik die dinsdag erna getest, was negatief, dus was de Pregnyl uit mijn lijf.

Wens je heel veel succes! Voor mij heeft het geholpen, hoop voor jou ook!

5. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord erika, met welke test had jij dinsdag (negatief) en met welke op donderdag (positief) getest?

6. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Clear Bleu (schrijf je dat zo?)

In ieder geval met tekst! NIET ZWANGER of ZWANGER
    Wilde geen vage streepjes maar duidelijke taal. Als je dus te vroeg test en deze is negatief, weet je dat de Pregnyl uit je lichaam is. Dat vond ik wel heel fijn om een keer te weten.
    Ach het wachten is gewoon een ramp, en je gaan van alles bedenken om maar eerder duidelijkheid te kunnen hebben. Heel veel succes!
    Ik leef erg met je mee!

7. Milla

Milla Niet meer actief

Dank je wel, ik heb de gewone van clear blue, ben benieuwd of de pregnyl mij ook gaat helpen!

Jij komt toch uit het zelfde dorp als nikkie?
    Ik woon vlakbij, waar was je onder behandeling als ik vragen mag en waarom heb je geen utrogestan gekregen maar pregnyl?

8. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ja ik kom uit het zelfde dorp als Nikkie.

Was onder behandeling in Helmond in het ziekenhuis. Ben overgestapt naar het Geertgen. Daar ben jij dacht ik ook onder behandeling hè?
    Daar namen ze de korte LF meteen serieus. Geen idee waarom ze Pregnyl hebben gegeven ipv utrogestan, maar het heeft wel gewerkt.
    De Utrogestan werkte dacht ik wel bij je. Mag ik vragen waarom ze dan toch overstappen op Pregnyl?

9. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben inderdaad ook onder behandeling bij Geertgen.
    Mijn Lf was zonder medicijnen 7-8 dagen met een progesteron waarde van 11 en 8, 4 en 7 dagen na de eisprong. Hoe lang was jou lf en wat waren jou progesteron waarden, waarom ben jij uit het Elkerliek weg gegaan als ik vragen mag?
    Voor ik naar geertgen ging was ik in Veldhoven onder behandeling en daar wilden ze me niet verder helpen omdat 1 arts (die ik overigens nog nooit gezien heb) niet geloofd dat je met een kortere lf en laag progesteron niet zwanger kunt worden.. zo kwam ik uit eigen initiatief na maanden van ellende, onzekerheid en fouten in het andere ziekenhuis bij Geertgen terecht.
    Er werd meteen voorgesteld dat ik Utrogestan zou krijgen én extra pregnyl. Ik was zo blij dat ze mij wel wilden helpen! De vorige ronde (de eerste bij geertgen) had ik 6 follikels had waarvan maar 1 sprong, omdat er toen het risico was dat ze door pregnyl door zouden groeien heb ik alleen utrogestan gekregen, dat werkte bij mij heel goed, nu krijg ik er ook pregnyl bij. Welke arts bepaalde jou beleid met Pregnyl? Ik heb een heel goed gevoel bij de kliniek, en het het idee echt geholpen te worden, hoeveel cyclussen heb jij met pregnyl en bij geertgen gehad voor het raak was?
    Nogmaals bedankt voor je antwoorden, dat waardeer ik enorm!

Deel Deze Pagina