Hallo Wanneer stoppen jullie met foliumzuur slikken? Ik ben nu 8 weken zwanger kan je dan al stoppen of? Op het potje staat dat wel maar ik vraag toch maar even vor de zekerheid groetjes
Ik slik foliumzuur in een multivitamine ( puurmamma) en deze blijf ik gewoon doorslikken.. Met alleen foliumzuur weet ik niet precies hoe t zit.. ik meende topt 10-12 weken.. Maar je VK/ huisarts/apotheker kan t je vast ook vertellen..
Volgens de richtlijnen hoor je foliumzuur te slikken, 4 weken voordat je zwanger wilt worden tot 8 weken zwangerschap. Zelf slik ik van VSM multivitamines en daar zit ook foliumzuur in. Ik blijf dat gewoon mijn hele zwangerschap doorslikken.
Ja volgens mij kun je overstappen naar een mulitvitamine geschikt of juist bedoeld voor ons.. ( zwangere dames of zij die het willen worden)
of gewoon blijven slikken, foliumzuur is voor iedereen eel rg gezond. Maar het 'moet' vooral de eerste 3 maanden.
Op advies van de VK en een dietist (rond week 25-30) heb ik tot de bevalling multivitamines voor zwangeren geslikt. Ik at namelijk vrij slecht, omdat ik compleet geen honger gevoel had. Ik heb puur mama van VSM genomen. Die gebruikte ik ook al toen ik zwanger probeerde te worden.
Ik slikte de 1e 10 wk foliumzuur en nu een multivitamine van de etos voor zwangere vrouwen(als ik ze niet vergeet tenminste)
Volgens mijn gyn. moet je tot de 10 weken zwangerschap foliumzuur slikken, daarna is het niet meer nodig maar aangezien ik een tweeling verwacht moet ik nog doorslikken.
Mijn verloskundige adviseerde om het de hele zwangerschap door te gebruiken omdat de foliumzuur er ook voor zorgt dat het ijzer beter opgenomen wordt. Ik heb het dus tot het eind aan toe genomen.
In de (meeste) multivitamine-tabletetten voor zwangeren zit al foliumzuur. Dus die kun je sowieso de hele zwangerschap slikken, zonder nog extra foliumzuur erbij te nemen. Dus kijk ff op de verpakking of t er niet al inzit! Anders wordt foliumzuur aangeraden t/m week 10. Ik heb zelf de hele zwangerschap multivitamines geslikt. Eerst fem natal, daarna gravitamon. In beide zit al foliumzuur.
Mijn gyn adviseert het de hele zwangerschap te gebruiken, eerste voor de verlaagde kans op open ruggetjes en nu omdat je dan minder snel bloedarmoede krijgt. Ik slik het ook in een multi-vitamine.
Ik heb ze tot 13 weken geslikt (alleen foliumzuur) bij de eerste omdat de strip gewoon weg nog niet leeg was dus die paar tabletjes extra maar gewon doorgenomen. Nu slik ik gravitamon en wil dat ook tot 12 weken ongeveer slikken en heb ik er over dan neem ik ze gewoon tot ze op zijn (kan toch geen kwaad en vind het anders zonde)
Ik gebruik vanaf dat ik zwanger wilde worden VSM Puur Mama vitamines, daar zit voldoende foliumzuur in. Die slik ik nu nogsteeds. Heb nog een half potje, maak het gewoon op en dan ga ik daarna zoeken voor vitamines speciaal voor borstvoedende vrouwen ofzo.
Ik slik puur mama van VSM tot het einde van mijn zwangerschap. Volgens de verloskundige is dit alleen maar goed.
IK heb eerst foliumzuur geslikt en nu vsm puur mama, maar ook ik vergeet het weleens maar ja het is nu niet echt noodzakelijk meer, toch?
Kaatje niet noodzakelijk, als je verder gezond eet. Ik at niet altijd goed, had geen hongergevoel. Dus voor mij was het wel een handige aanvulling.