Menstruatie en toch zwanger of iets anders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bernese, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Hallo Allen,

Ik zal proberen het duidelijk uit te leggen.
    Zo'n 3 maanden geleden kregen wij tot ons grote verdriet een miskraam met bijna 11 weken. Heel verdrietig. Gelukkig is het wel allemaal natuurlijk gekomen en ben ik niet gecuretteerd. We hebben daarna gezegd, we gaan niet extra ons best doen om snel zwanger te worden, maar houden het ook niet tegen. We zien wel als en wanneer het weer zo mag zijn.

Mijn eerste cyclus na de miskraam duurde slechts 26 dagen. Ik was erg blij dat mijn lijf het zo snel weer oppikte.

Vervolgens had ik een cyclus van 33 dagen! De langste cyclus die ik tot dusver heb gehad. Ik heb toen ook op dag 29 en 31 getest (beide negatief).

Nu zit ik op dag 21. Ik heb echter sinds ongeveer anderhalve week allemaal vage klachten. Het begon met lichte steekjes in mijn buik deze zijn inmiddels heviger geworden en komen gedurende de hele dag terug. Als ik een plotselinge beweging maak of lach kan het ook echt even zeer doen.(Lijkt op de bandenpijn die ik ook bij de eerste zwangerschap heb ervaren). Ik voel ook plopjes in mijn buik. Daarnaast zijn mijn borsten gevoeliger en voel ik me af en toe licht en misselijk op de maag.

Nu vraag ik mij dus sterk af of ik misschien toch zwanger ben en mijn vorige menstruatie niet een innestelingsbloeding was. En als ik niet zwanger ben, wat het dan is. Dit vind ik vooral best eng, wat als er iets mis is als gevolg van de miskraam.

Ik twijfel of ik misschien het weekend toch even moet testen of dat ik gewoon moet wachten tot ik mijn menstruatie verwacht? Wat zouden jullie doen. Ben ook nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

2. Kino

Kino Actief lid

12 mrt 2015
    142
    0
    16
    Wat vervelend van je miskraam.. :(

Over menstrueren tijdens een zwangerschap weet ik zelf niet zoveel, toch hoor je soms nog vrouwen die wel bloedingen hebben gehad.
    Als ik jou was, had ik even een testje gedaan. Puur om het zeker te weten.. :) Ik hoop dat ie positief is!

Heel veel succes!

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Weet je wanneer je eisprong is geweest?
    De klachten die jij beschrijft heb ik altijd rond mijn eisprong namelijk.
    En cd 21 een eisprong met een cyclus van 33 dagen kan heel goed.

4. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Nee Paula ik weet niet zeker wanneer mijn eisprong is. Ik test niet o.i.d. en omdat mijn menstruatie zo onregelmatig is (was het ook voor de zwangerschap) kan ik er geen pijl op trekken.
    Ik twijfel ook vooral omdat ik deze klachten helemaal niet herken rond mijn eisprong

5. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Dankje Kino! Ik heb de verhalen ook gehoord, zou natuurlijk altijd kunnen, maar hou er ook rekening mee dat mijn lijf me misschien voor de gek houd of dat er iets anders is

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Toen ik jouw verhaal las dacht ik ook gelijk aan een eisprong. Ik zou even voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. Dan weet je zeker of je wel of niet zwanger bent

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad.

Ik zou zeker even testen want dat kan een boel onzekerheid wegnemen en mocht je inderdaad zwanger zijn dan zou dit inmiddels op een test zichtbaar moeten zijn.

Na een miskraam kan je cyclus helaas nog een tijdje wat van de leg zijn

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Had je nog getest meid??

Deel Deze Pagina