Ziekte van Graves, TSH <0.01

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Spikkeltje, 2 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik ben nog niet zwanger maar heb wel een wens voor een 2e kindje. Helaas heb ik sinds vorig jaar de ziekte van Graves. Ik slik PTU want ben allergisch voor Strumazol. Mijn waardes zijn op dit moment nog niet stabiel, want met 2 tabletten stijgt de FT4 en met 3 daalt ie gestaag. Alleen mijn TSH is stabiel namelijk onmeetbaar. Hoe lang duurt het voordat die TSH weer wat doet? En is die waarde belangrijk bij een zwangerschap?

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Overigens ga ik nu niet proberen om zwanger te worden hoor, pas als de schildklier wat stabieler is. Wij hebben waarschijnlijk wederom ICSI nodig maar weet niet of dat eigenlijk mag bij PTU, volgens mij wel zolang het maar monotherapie is (titratie).

3. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Wat vervelend voor je!
    Ik weet wel dat een onstabiele schildklier zeker effect heeft op zwanger worden en zwanger zijn
    Ik moet van de gynaecoloog eerst wachten tot alles stabiel is voordat ik zwanger wordt.
    PTU mag trouwens gebruikt worden tijdens de zwangerschap maar er is een onderzoek geweest waaruit bleek dat er een licht verhoogde kans was op afwijkingen bij de baby bij gebruik van PTU
    Ik ga waarschijnlijk eerst voor een operatie
    Een te snelle schildklier kan effect hebben op de baby ( te snelle schildklier,hart afwijking etc)

Ik zou dit bespreken met je internist of verwijzing vragen van de huisarts

Deel Deze Pagina