Wat helpt jou bij misselijkheid?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door anoswing, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Het enige wat bij mij een beetje lijkt te helpen is vet eten, ik heb zojuist al een broodje frikandel opgegeten en het helpt dan wel, mijn lichaam lijkt ook om die vette zooi te vragen. Maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden om te ontbijten met een broodje frikandel en een glas cola;)

Nog meer mensen met gekke dingen wat jou helpt?

2. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Wees maar blij dat er iets helpt. Bij mij helpt niks. Ik moet weer opgenomen worden, maar dat wil ik niet. Gaan zo met de gyn bespreken of ik thuis aan het infuus kan :'( ze mogen mij wel een halfjaar in coma brengen ik ben het beu :'(

3. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Wat vervelend voor je nlovesn, ook ik spuug regelmatig en gebruik emesafene hoor... Sterkte en hoop dat je thuis aan mag sterken met infuus.

4. JipenLana

JipenLana Actief lid

19 mrt 2010
    130
    2
    18
    NULL
    NULL
    Eten waar je trek in hebt! Bij mij was dat ook vet eten. En vooral frikandellen :)
    Uiteraard moet je ook zorgen dat je nog wat andere voedingsstoffen binnenkrijgt. Bij mij hielpen worteltjes heel erg goed! Zakken gingen er doorheen...
    Sterkte en probeer nog wel een beetje te genieten..

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij mij hielp vet eten soms ook. Het kwam er uiteindelijk toch allemaal weer uit dus dan maar eten waar je trek in hebt :D

Goed blijven drinken is belangrijker dan het eten (moet ik zelf nodig zeggen, drink echt veel te weinig ;)

6. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Haha hier ook alleen vet eten dat hielp. Hopelijk is het snel over, sterkte!

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb ook echt trek in vet eten! Bizar niet normaal. Niet perse op het moment als ik misselijk ben maar als ik even aan eten kan denken is het iets ongezonds. Dan zakt mijn misselijkheid weer even. Ik moet als ik misselijk ben niet denken aan groente of iets gezonds bij de gedachte ga ik al bijna..

Ik voel me ook zo beroerd en heb echt problemen op mijn werk. Een baan waar ik me niet even terug kan trekken of rustig aan kan doen. Ik wil het nog niet vertellen tegen collega's maar het is echt heel onprettig.

Ik ga dit topic ook volgen want ik hoop dat er iets is waardoor ik me iets beter ga voelen.

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik heb nergens trek in, maar warm, en dan voornamelijk vet, lijkt hier het beste te vallen. Ik heb meer problemen met drinken, zelfs water smaakt me niet.

Ik heb na drie weken vakantie ook nog twee weken ziek thuis gezeten. Ook een drukke baan en lange reistijd. Uiteindelijk ook verteld dat ik zwanger ben en dat heeft gelukkig veel begrip opgeleverd. Deze week voor 50% beter gemeld.

Ondertussen sabbel ik op pepermuntjes e.d. omdat ik constant een vieze smaak in m'n mond heb waar ik dan ook weer misselijk van wordt. Dat helpt wel.

9. Leintjuh1989

26 sep 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha wat is dat toch met dat vette eten!! Ik kan aan niks anders denken aan een grote zak patat met een klodder mayo en een kaassoufle!

10. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    De beste tip is echt eten waar je trek in heb! Zeker als je weinig binnen kan houden. Ik denk zelf altijd maar dat mijn lijf me het beste kan vertellen wat het nodig heeft. En dat isvaak vetter eten voor mij! Pizza was wekenlang het enige wat ik wilde, ook als een van de weinige dingen nooit uitgespuugd. Volgens mijn diëtist nog gezond ook ;)

11. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Waterijsjes doen het hier ook wel goed, en zorg voor vocht. Want glazen drinken lukt niet.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Van die drinkontbijt flessen yoghurtdrink van de lidl. is wat vettiger dan die van de andere winkels. Dat is t enige dat ik de eerste 7 maanden nooit uitgekotst heb.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vond gemberthee wel wat helpen moet ik zeggen. Dat is ook nog eens niet zo slecht dan een frikadel :D

14. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik drink/eet alles waar ik zin in heb..
    Ben nog steeds enorm misselijk, vanaf 6 weken zwangerschap en is niet weg gegaan.
    Gelukkig zelden braken maar wel zoooo misselijk, bah.

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel irritant. maar chips en patat hielpen hier soms best redelijk. gelukkig ben ik nu niet meer misselijk. ik heb nu vooral snachts om 4.00 honger!!!!

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij mij hielp vet eten ook. eten waar ik zin in had. dan maar een paar x per week patat en chips met cola.
    en emefasene, hoe neem jij die? emefasene werkt alleen goed als je het op regelmatige tijden inneemt en met veel water. dus niet alleen innemen wanneer je misselijk bent wat sommige doen. emefasene moet een bepaalde spiegel opbouwen in je bloed en dat kan alleen maar als je het met regelmaat inneemt. ik nam het 3-4x per dag op vaste tijden. hielp super.

17. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik neem de emesafene 3x per dag rond dezelfde tijd, drinken doe ik ook genoeg, ik heb nu al 1,5 dag niet gespuugd maar nog wel vreselijk misselijk. Vet eten lijkt dus echt te helpen gezien meerdere dit hebben.

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Het is alweer even geleden maar heet water met een stuk verse gember hielp hier. Dat dronk ik maanden lang de hele dag door.

19. miepjb

miepjb Lid

15 jul 2014
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij hielp popcorn goed, had vooral behoefte aan zout en vet. Later over gegaan op droge crackers (heb je ook met verschillende smaakjes) en die eet ik nog steeds als ik bijv maagzuur heb of misselijk ben.

20. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Hier ook veel misselijk, maar helaas is vet eten bij mij geen oplossing. Ik heb een gal probleempje en wordt normaal bij vet eten echt al extreem misselijk. Ook nu nog vind ik véél groenten en vlees het lekkerste en ik eet graag zuur, maar ook steeds meer zout. Terwijl ik normaal zout erg vies vind, is het nu ineens heerlijk ;)

Maar verder eet ik 'gewoon' alles wat ik normaal ook zou doen, maar meer verdeeld over de dag en iets meer brood om de misselijkheid/vetten in mijn maag op te nemen. Werkt voor mij heel goed als basis.

Deel Deze Pagina