Beste lezers, Zelf ben ik niet actief op allemaal fora, en deel ik nooit mijn mening of verhaal op dit soort sites. Een jaar geleden had ik mezelf voorgenomen, om wanneer mijn zwangerschap helemaal goed zou verlopen, ik mijn verhaal toch zou delen met "lotgenoten" om goede hoop (of hoe je het ook wil noemen) te geven. Want op het moment dat ik het niet meer zag zitten, en dacht dat onze kinderwens nooit vervult zou worden........... Ruim 2,5 jaar geleden ben ik met de pil gestopt omdat ik en mijn partner een kinderwens hadden. We hadden geen beeld bij hoe lang het zou gaan duren. We hadden zoiets van: we zien wel! Al snel merkte ik dat ik geen cyclus had, mijn menstruatie bleef uit. Na ongeveer 6 maanden ben ik aan de bel gaan trekken en werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Er werd PCOS bij mij geconstateerd! Nog nooit van gehoord, maar al snel een hele hoop over gelezen. Op zich bijzonder, want ik ben redelijk slank van postuur, leef gezond en sport regelmatig. Een BMI van 20. Meteen ben ik begonnen met Clomid 50mg. Na 4 rondes clomid en dus 4 lange maanden, dag in dag uit temperaturen nog steeds niet zwanger. Hierom had mijn Gyn. besloten om een samenlevingstest te doen. Voor wie niet weet wat dit is: Hierbij wordt inwendig gekeken naar hoe actief de zaadcellen zijn in je slijmvlies. Dit wil dus zeggen (niet erg romantisch) dat je na "de daad" vliegensvlug naar het ziekenhuis moet, waarna ze slijm bij je weghalen. Deze test heb ik 4 maal gedaan, en al deze keren was de uitslag negatief en bleek er alleen dood zaad gevonden. Hier werd nu van een Cervix Factor gesproken. Dit wil zeggen dat het zaad niet wou overleven in mijn baarmoeder slijm! De Gyn. had aangegeven dat ik niet op de "normale" manier zwanger kan worden, en begon over IUI Maar om te kijken of IUI wel nut zou hebben, moest ik eerst een foto van mijn baarmoeder laten maken. Omdat hierbij contrast vloeistof ingespoten zou worden, moet ik zeker weten dat ik niet zwanger zou zijn. Dit vond ik wat gek om te horen, want de zelfde Gyn. had net tegen mij gezegd dat ik niet zwanger kon worden. Een maand later moest ik naar het ziekenhuis voor de baarmoeder foto, en zoals me was gezegd ging ik voor de zekerheid toch maar een zwangerschapstest doen.... En je raad het nooit: Zwanger!! Dus lieve meiden, geef de hoop niet op. Ook met clomid kun je zwanger worden. En voor wie de samenlevingstest hebben gedaan of nog gaan doen, deze is dus niet helemaal waterdicht. Laat je dus niet afschepen met de diagnose: Cervix Factor! Inmiddels ben ik moeder van een kern gezonde vrolijke zoon. Veel liefs Bjoetie
Hoi Bjoeitie, Wat een indrukwekkend verhaal om te lezen! altijd fijn om succesverhalen te lezen! van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! hoe ver ben je? liefs suuuus
Zeker een indrukwekkend verhaal! Kan me voorstellen dat veel meiden hier steun uit halen. Geniet van je mooie zoon!
geweldig verhaal.......wonderen zijn de werled niet uit geniet van jullie zoon veel geluk lol en goede gezondheid
Wat een verhaal, en wat zo ontzettend fijn dat je nu toch mama bent! Zelf heb ik ook PCO en negatieve samenlevingstest, 2e samenlevingstest was wel positief! Nu in de 3e cyclus met clomid bezig.. Aan alle meiden: Succes! Groetjes Mariska
Gefeliciteerd! Wat een byzonder verhaal! Vandaag te horen gekregen dat een vriendinnetje van mij ook een negatieve samenlevingstest heeft gehad... Ik weet alleen niet of dit de eerste test was. Morgen komen ze hier, zal het eens navragen. Maar ik ben blij te lezen dat alles nog kan! Groetjes Cyntje78