Ziekte van kohler

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door JongetjeM, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hallo allemaal,

    iemand zijn of haar kind bekend met de ziekte van kohler? Mijn kind heeft precies de verschijnselen, maar helemaal geen huisarts oid geweest. Dus niets zeker hoor! We gaan uiteraard maandag...
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    En hoe kom je aan die diagnose als je nog niet bij een arts bent geweest?
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik moest even Google gebruiken.

    De voornaamste klacht is pijn ter plaatse van het kopje van het os naviculare, waardoor de lijder asymmetrisch gaat lopen om de aangedane voet te ontlasten. Doorgaans wordt de diagnose gesteld door palpatie van het os naviculare. Een eventuele zwelling ter plaatse is vaak zeer beperkt.

    Heeft hij dan asymmetrisch lopen? Dat kan 100 minder zeldzame oorzaken hebben. Hoe kom je op ziekte van Köhler uit???
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Ben ook benieuwd hoe je bij deze ziekte uitkomt. Ik zou eerst naar de huisarts gaan voor ik de ziektes op google zou bekijken.
    :)
     
  5. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Natuurlijk ga ik naar de huisarts.. En natuurlijk kunnen het 100 andere dingen zijn. Maar gewoon geïnteresseerd, toen ik het las. En ik heb zeker geen diagnose gesteld, dat staat er niet.. Maar bedankt jullie hulp!
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wel eens bij een kind gezien. (ben fysiotherapeut) terug verwezen naar de huisarts.

    Ik spreek trouwens ook wel mijn vermoeden van diagnose uit naar de huisarts. :D (en meestal zit ik ook wel goed)

    Maargoed voor diagnose zou je echt naar de huisarts moeten die zo nodig door verwijst naar ziekenhuis voor foto's
     
  7. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Oh nee ik ga geen vermoeden uit spreken bij de huisarts.. Maar ik typte de klachten en dit kwam te voorschijn.. Weinig van te vinden dus was uit nieuwsgierigheid op zoek.

    Bedankt voor je antwoord!
     

Deel Deze Pagina