Onze kleine grote meid past niet meer in het kleine badje en gaat nu sinds een week of 2 in het grote ronde plastic bad van haar zus. Dit is niet echt handig, op je knieƫn erbij zitten, terwijl ze enorm spartelt en druk is. (het plastic bad staat dan in de douchecabine). Zo'n schuin zitje lijkt me niet handig aangezien ze al rolt als een gek. Nu zat ik te denken aan een badring om dat ze waarschijnlijk al redelijk snel kan gaan zitten (ze komt al omhoog en doet kruippogingen)... Is dit handig? Wat vinden jullie?
Hier sinds een paar weken ook een badring. Ik zou het doen als ze kan zitten. Ik heb ook een draagdoek voor onder de douche, dat is ook ideaal. Is dat wat voor je?
draagdoek voor onder douche is een aqua carrier.. erg handig.. maar dan moet je wel steeds samen douchen een badring is alleen handig als je kind echt al heel goed kan zitten, anders zakt die steeds onderuit en dat is nog zwaarder dan ernaast zitten. misschien toch zon schuin zitje overwegen voor de komende weken? ik had ook spartelbabies, maar ze hebben toch wel tot een maand of 7 daarin gezeten onder de douche.. daarna hadden ze pas de kracht zich zelf echt rechtop te trekken.. en tijdens het spartelen kon ik ze met 1 hand goed in het stoeltje houden
Ik ging in begin samen met haar in bad. Me man pakte haar dan aan en droogte haar af. Nu ze groter is doe ik een klein laagje waar ze lekker in kan spelen.
Wij hebben sinds kort een `matrasje` voor in bad. (Delta baby, Easy bath) Echt helemaal geweldig! Ze ligt heerlijk relaxed, kan wel bewegen maar er niet af rollen. Wij hebben onze beide handen vrij waardoor we lekker met haar kunnen spetteren en spelen. Het matrasje is gevuld met piepschuimkorreltjes en als wij ons dochtertje er op leggen zakt het middelste gedeelte in het water maar de randen blijven drijven. Snap je het nog?! Er zit wel een max. gewicht aan verbonden maar het matrasje is makkelijk bij te vullen met extra piepschuimkorreltjes zag ik al Hij is gewoon bij babywinkels te koop, rond de 13 euro geloof ik.
ik zou inderdaad kiezen voor een badring, ik vind de onze erg fijn omdat het zitje mooi rond afloopt - niet dus van de stokjes zo naar beneden, maar echt een stoeltje. Google Images deze hebben wij... de speeltjes vond ze ook gelijk erg leuk..
Hey, bedankt voor de reacties. De douche vind ze vreselijk.... al heel snel probeerden we dat omdat onze oudste dat heerlijk vond maar was echt geen succes. Huilen enzo. Het is dus niet een bad waar we samen in passen.... Ik ga dus even kijken of ik wellicht een schuin zitje kan lenen ofzo (beetje zonde om te kopen voor die korte tijd) en anders toch voor een badring kijken.... Athina, die is wel leuk zeg hihi....
Onze oudste was ook zo'n spartelbaby die alles onder spetterde, maar mijn ervaring was dat hij op een gegeven moment wel weer in het babybadje kon. Toen hij eenmaal een beetje beter kon zitten, ging dat wel weer goed en heeft hij zelfs tot hij anderhalf was in het babybadje gebadderd. We hebben wel een ligbad, maar zo'n klein badje is veel sneller vol, blijft langer warm enz. Ik zette dan het babybadje IN de badkuip. Is het eventuele spetteren ook niet erg. Dus misschien is het voor jullie beeb ook maar een paar weken dat je moet overbruggen voordat je het kleine badje weer kunt gaan gebruiken. Succes!
Onze dochter is 4 maanden, en past niet meer in het kleine badje.. Dus heb van mijn schoonouders een groot bad gehad. En daar leggen we haar in zo'n strand stoel (zo noemen we dat ). Wij ervaren het heel positief. We hebben onze handen vrij. En zij kan lekker liggen. Die badring schijnt ook erg handig te zijn!. Maar wordt pas gebruikt wanneer je baby zelfstandig kan zitten.
Hier is ons kleintje een stuk ouder maar wij doen hem nu in zijn eentje in het grootte bad. een klein laagje water en badderen maar maar dat kan denk ik nog niet met 4 maanden...hij is hier 7 maanden.
ik heb een bumbo seat, zet die in het grote bad en een klein laagje water in het bad zodat hij met zijn voetjes kan spatten. dan zet ik de sproeier aan zodat hij met zijn handjes met de straal kan spelen.
Mijn zoontje gaat nog steeds in het badje. Dan wel zittend hoor! In het begin hield ik hem vast, nu gaat het prima zelf. Ook hebben wij een douchebak, daarin zetten we soms een badring om te douchen. Dan hoeven we niet altijd samen te douchen. Maar die zijn wel vrij wijd en glad. Dus zou ik jouw kindje nog wel te jong voor vinden. Misschien een drijfmatje? Of zittend in het babybadje en nog even wachten tot ze in een badring kan zitten.